Liverpool berjaya pikat Moreno

Liverpool berjaya pikat Moreno Moreno dapat restu jurulatih untuk sarung jersi The Reds. Cardiff: Liverpool mengumumkan satu perjanjian berjaya dicapai untuk mendapatkan pertahanan kiri Sepanyol, Alberto Moreno dari juara Piala Europa, Sevilla.

Pemain 22 tahun itu tidak menyertai skuad Sevilla ketika tewas 2-0 kepada Real Madrid pada aksi Piala Super UEFA sebelum Liverpool mendedahkan perjanjian sudah dimaterai untuk membawa pertahanan itu ke Anfield.

“Liverpool sudah boleh mengesahkan yang kelab ini sudah mencapai kata sepakat dengan Sevilla untuk perpindahan pemain kebangsaan Sepanyol, Alberto Moreno,” menurut kenyataan kelab itu menerusi laman web rasminya.

“The Reds akan meneruskan secara formal untuk melengkapkan perjanjian pemain 22 tahun itu dan pengumuman akan dilakukan selepas ianya selesai.”

Restu pemergian

Liverpool bagaimanapun tidak mengesahkan nilai perpindahan yang sudah dipersetujui tetapi media Britain melaporkan ia membabitkan nilai berjumlah ?12 juta (RM64 juta).

Mengulas selepas tewas kepada Real di Stadium Cardiff City, jurulatih Sevilla, Unai Emery berkata kelab itu merestui Moreno untuk meninggalkan pasukan itu.
“Kami tidak ada sebarang harapan yang jelas tetapi ia sentiasa berada di minda kami,” katanya.

“Tawaran ini sudah dilakukan kira-kira sebulan atau dua bulan dan kami sedia maklum tentang keperluan untuknya keluar daripada skuad ini.

“Kami berada di England dan ia begitu hampir dengan kelab yang berminat terhadap Alberto.

Mungkin keputusan akan dipercepatkan kerana tarikh akhir hampir tiba (31 Ogos). Kami harap yang terbaik buatnya dan kami juga perlu teruskan perjalanan kami,” kata Emery. AFP

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers