Aksi robot dalam Pacific Rim

WARTAWAN SINAR HARIAN

Entertainment, News, Gossip, Celebrities, Hollywood, Aksi, robot, dalam, Pacific Rim


BAGI peminat filem berunsur robot, pasti filem ini dinantikan mereka.

Sedikit mengenai pembikinan filem ini, pengarahnya, Guillermo Del Toro berkata, Pacific Rim berjaya mencabarnya dari sudut penghasilan filem.

“Sebagai pengarah saya dapat rasakan filem ini dihasilkan dengan penuh perasaan.

“Secara jujurnya, saya telah memberi perhatian kepada filem ini lebih daripada filem yang pernah saya hasilkan.

“Misalnya, dari aspek visual, ia membuatkan saya menghasilkan sesuatu yang luar biasa,” katanya.

Menurutnya, ia juga satu pengalaman yang paling berharga dan paling hebat sepanjang bergelar pengarah.

“Saya sangat enjoy ketika menjalankan penggambaran filem ini bersama semua krew yang terlibat,” katanya yang tidak menggunakan pelakon terkenal sebagai teraju filem ini.

Mengulas mengenai perkara itu, jelas Guillermo, dia sudah bekerja dengan ramai bintang Hollywood.

“Sudah tiba masanya saya beri muka kepada pelakon baru dan saya yakin mereka ini satu kumpulan yang hebat yang bakal menjadi bintang satu masa nanti,” katanya.

Sementara itu, pelakon utamanya, Charlie Hunnam berkata, menjadi Raleigh iaitu seorang lelaki ciptaan Guillermo, bukan sesuatu yang mudah.

“Saya perlu mencari semangat perjuangan dalam diri, dan apabila bertemu pelakon lain, saya dapat rasakan ia mula membara.

“Paling seronok, filem ini berjaya membuatkan saya menjadi orang baru,” katanya.

Selain Hunnam, filem ini turut dibintangi oleh Idris Elba, Rinko Kikuchi, Charlie Day dan Ron Perlman.

Bakal ditayangkan bermula 11 Julai depan, filem ini berkisarkan perang antara robot gergasi yang muncul dari laut dan mengancam manusia.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers