Raja Ema kembali

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Raja Ema, Kembali

RAZIATUL HANUM A.RAJAK

SETELAH lebih 20 tahun meninggalkan dunia nyanyian,  penyanyi dan pelakon popular pada tahun 1980-an, Raja Ema melancarkan album terbarunya, hari ini.

Raja Ema, 45, berkongsi rasa lega selepas hasratnya kembali menyanyi tercapai dengan terhasilnya single terbaru berjudul Warna Hatiku yang dimuatkan dalam album kompilasi, Pertemuan Seribu Kenangan.

Terdapat 15 lagu lamanya dimuatkan dalam album tersebut termasuk lagu terbarunya yang dicipta Nik Nizam yang juga merupakan sepupunya.

Melalui lagu tersebut, Raja Ema bergandingan dengan rapper meningkat naik, RJ.

"Saya rasa lega selepas lagu ini terhasil. Pada awalnya, saya hanya rancangan untuk hasilkan single saja.

"Tapi, pihak Warner Music mahu mengkompilasikan semua lagu-lagu lama saya dalam sebuah album bersama lagu baru ini," katanya ketika ditemui pada majlis Pertemuan Seribu Kenangan, hari ini.

Sementara, Nik akui ada sedikit kerisauan dalam mencipta lagu buat Raja Ema.

"Sebelum buat lagu ini, saya risau walaupun kami ada ikatan kekeluargaan.

"Ini cabaran buat saya kerana lagu-lagu Raja Ema sebelum ini semua bagu-bagus," katanya yang menjalankan sedikit kajian terhadap lagu-lagu lama Raja Ema sebelum menghasilkan Warna Hatiku.

Lagu Warna Hatiku ini berkonsepkan 'pop dance' yang masih mengekalkan imej Raja Ema pada tahun 1980-an dahulu.

Bercakap soal kolaborasinya dengan RJ, Raja Ema akui keputusan itu diambil ekoran mengambil kira perkembangan semasa.

"Ema tak nak lari dari imej 80-an tapi Nik kata, kena ikut perkembangan muzik sekarang dan dia beri idea untuk berkolaborasi dengan seorang rapper.

"Saya memilih RJ selepas melihat persembahan RJ di YouTube dan saya rasa suara dia sesuai dengan saya," katanya.

Lirik lagu Warna Hatiku ditulis oleh isteri Nik berdasarkan kehidupan Raja Ema sementara RJ pula menulis lirik bagi bahagian rap.

"Lirik rap ini saya tribute untuk Raja Ema berdasarkan lagu-lagu lamanya.

"Saya karang berdasarkan perjalanan hidup Raja Ema di mana tajuk-tajuk lagu itu penting buat dia. Saya selitkan Mentari Korea, Titik Bermula dan beberapa tajuk lagi," kata RJ.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers