Serapan Bohemian H&M

lifestyle, stylo, fashion, Bohemian, Serapan Bohemian H&M
STAIL Bohemian pada abad ke-21 menjadi percaturan H&M sempena koleksi musim bunga 2013. Seleksi pakaian wanita jenama tersebut difokuskan pada perincian dan potongan moden yang relaks dan sporty.

Penumpuan diberikan pada penciptaan variasi dekorasi baju panas (sweatshirt), dres, legging, skirt berambu dan jaket kulit dengan cetakan timbul. Nilai sporty ketara pada baju labuh berombak dan blazer labuh yang sengaja direka besar berbanding saiz sepatutnya.

Jaket broked menggunakan teknik tampal dan cantum (patchwork) bersama dres sebelah bahu beropol menjadi pertaruhan utama koleksi kali ini.

Rona luntur dan neutral seperti kuning, jingga, kelabu dan hijau melatari kebanyakan item untuk para wanita di H&M. Material pula banyak diolah daripada kapas, linen, kulit, broked, sutera, hem dan denim.

“Saya amat menggemari stail Bohemian yang dibawa H&M kali ini. Ia gaya yang segar dan sporty serta mudah disuaipadan bersama pelbagai jenis pakaian. Paling penting, koleksi baharu ini tidak akan lapuk walaupun selepas musim bunga berakhir,” ujar ketua pereka H&M, Ann-Sofie Johansson.

Mengisi almari sang arjuna pada musim bunga akan datang, H&M memilih paduan warna terang dan cetakan penuh keyakinan bagi membuka lembaran baharu dalam koleksi persalinan.

Sut kekal sebagai item utama, menerima perubahan dari segi potongan moden, mainan warna dan tekstur. Busana rasmi lelaki itu didatangkan dalam rona hijau dan putih belak (broken white), sempurna apabila dipadankan bersama baju T boxy bercetak atau kemeja bercorak sekali gus membentuk gaya Bohemian moden secara natural.

Uniform menjadi inspirasi kepada penghasilan majoriti pakaian lelaki. Ia jelas pada pinjaman penataan jerumbai pada bahu (epaulette) dan poket berfungsi. Bayangan era 1950-an pula kelihatan pada jaket besbol, jaket biker manakala seluar slack menjadi trend baharu dalam pemilihan seluar panjang.

Skaf bercetak, kasut inspirasi etnik dan kasut kanvas (espadrille) yang digabungkan dengan topi besbol pula melengkapkan koleksi penuh elemen aktif tersebut.

Hijau, biru, kuning tua (khaki), jingga dan putih kekelabuan (off white) menjadi pilihan koleksi baharu itu. Ia dibarisi fabrik ringkas seperti linen, campuran linen, dan kapas.

Koleksi musim bunga 2013 H&M tersebut akan mula menemui orang ramai bermula bulan Januari depan secara berperingkat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers