Que kembali ke layar perak

Que kembali ke layar perak, Rock Ooo, rock ooo rimba bara (rock 2), rock ooo rimba bara, rock ooo rimba bara kembali

MAMAT KHALID pernah mempersembahkan filem Rock, kisah sekumpulan anak muda era 1980-an yang bercita-cita mahu bergelar pemuzik rock dengan nama Rimba Bara. Membiarkan jarak waktu sehingga tujuh tahun, pada bulan hadapan, Rimba Bara yang dihidupkan semula oleh Mamat sekitar tahun lepas akan kembali menggegarkan panggung dengan irama rock mereka.
Menjalani penggambaran di sekitar Ipoh, Perak, menerusi Rock Ooo, Mamat berjaya mengembalikan pelakon Que Haidar ke layar perak. Que akan muncul lagi dengan watak Amy Mat Piah, watak penyanyi rock yang pernah disaksikan dalam Rock dahulu.


SALAH satu babak mencuit hati yang bakal dipersembahkan untuk peminat Rimba Bara.


"Amy percaya dia ialah seorang vokalis rock, namun sebenarnya dia tidak rock langsung. Dia tak sedar bahawa selama ini, dia hanya terikut-ikut dengan trend rock yang cukup hebat sekitar 1980-an," memetik ulasan tentang karakter Amy dalam filem berkenaan.
Bagi Mamat pula, dia memberi jaminan bahawa Rock Ooo tidak sahaja mengandungi nilai hiburan yang sangat maksimum bahkan filem itu juga bercerita tentang suratan takdir.
"Saya anggap Rock Ooo ada magis. Ini kerana semua pelakon yang membintangi filem tersebut mempunyai nilai sebagai anak seni. Mereka semua ialah pelakon yang hebat dan serius dalam bidang lakonan. Justeru saya yakin ia akan menjadi filem yang luar biasa kerana kekuatan mereka," beritahu Mamat yang mengangkat kisah Amy Mat Piah dalam Rock Ooo ini berbanding kisah Zack yang dilakonkan oleh Hasnol Rahmat pada 2005.
SARAT emosi. Filem Rock Ooo dijangka memenuhi jangkaan permintaan penonton terhadap karya Mamat Khalid.


Filem Rock Ooo merupakan kesinambungan Rock (2005) yang memaparkan kisah kehidupan kumpulan Rimba Bara yang berpecah dan kini bersatu semula atas semangat mereka yang ingin terus kekal gah di arena muzik tanah air. Berpegang kepada azam dan kata-kata semangat Amy Mat Piah iaitu 'pantang anak petani moden mengundur kalah,' rockers kampung itu berjuang bermati-matian demi mempertahankan minat dan cita-cita mereka.
Mereka harus mencari jalan penyelesaian untuk setiap rintangan yang datang bagi merealisasikan impian menjadi kumpulan rock yang terkenal di persada seni tanah air.
Filem terbitan Grand Brilliance ini turut Khir Rahman (Jijo), Sofi Jikan (Zul Kapan), Pekin Ibrahim (Slash Haji Tapah) dan Norazmi Bahron (Mi Black). Rock Ooo dijadual masuk panggung pada 28 Februari nanti.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers