Panda China dibawa masuk Mei 2014

Panda, China, dibawa, masuk, Mei, 2014, kuala lumpur, Beruang Panda Gergasi, Fengyi, Fuwa, lambang, persahabatan, antara, Malaysia, dan, China, Politik, Malaysia
DOUGLAS (dua dari kanan) meninjau tapak pembinaan eksibit bagi pasangan panda dari China di Zoo Negara, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Beruang panda gergasi, Fengyi dan Fuwa yang menjadi lambang persahabatan antara Malaysia dan China akan dibawa masuk ke negara ini pada Mei tahun hadapan.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Douglas Uggah berkata, untuk tujuan itu, pembangunan eksibit khas bagi menempatkan panda berkenaan akan dimulakan pada Jun ini di Zoo Negara dan dijangka siap sepenuhnya April tahun hadapan.

“Zoo Negara dipilih sebagai lokasi penempatan kedua-dua beruang berkenaan kerana ia merupakan tempat paling sesuai berbanding Taman Wetland, Putrajaya.

“Eksibit yang berkeluasan 0.6 hektar ini akan dilengkapi suhu kurang 24 darjah Celcius dan mempunyai kemudahan yang sama seperti habitat asal panda,” katanya selepas mengadakan lawatan ke Zoo Negara di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

***iskandarX: Lerr nak bawak masuk Panda la pulak isk isk isk jenuh nanti kita semua blaja Kung-Fu Panda ok? Yeeehaaaaaaaa.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers