Geng samun kedai 24 jam tumpas

Geng, samun, kedai, 24, jam, tumpas, kuala lumpur, KK Mart, 7-Eleven, 24 jam, diberkas, Pandan Perdana, Jenayah, Malaysia
KHAIRI (kanan) melihat pelbagai barangan yang dirampas daripada dua lelaki yang dipercayai menyamun kedai serbaneka di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Pengusaha rangkaian kedai serbaneka, KK Mart dan 7-Eleven di sekitar ibu negara boleh menarik nafas lega selepas dua lelaki yang disyaki terlibat dengan 20 kes rompakan di premis-premis 24 jam itu diberkas polis di Pandan Perdana di sini Isnin lalu.

Penahanan dua suspek itu adalah hasil serbuan di dua lokasi berasingan di sini kira-kira pukul 4.30 pagi selepas sebuah kedai serbaneka KK Mart di Brickfields dirompak beberapa jam sebelum itu.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, sejurus mendapat maklumat mengenai rompakan itu, pihaknya berjaya mengesan kedua-dua suspek warga tempatan itu di dua buah rumah yang terletak berhampiran antara satu sama lain.

“Kedua-dua suspek berusia 33 tahun itu sudah lama berkawan. Ketika serbuan, kedua-duanya sedang berehat dan tidak sempat melarikan diri.

“Kita berjaya merampas beberapa barangan yang dipercayai digunakan semasa melakukan rompakan di 20 premis kedai serbaneka sepanjang tahun lalu,” ujarnya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

***iskandarX: Bagus Polis Memang cekap dalam menangani isu rompak dan samun.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers