Apple iPhone mengecewakan Peminatnya ragu-ragu terhadap pertumbuhan


Apple iPhone, mengecewakan, Peminatnya, ragu-ragu, terhadap, pertumbuhan, Business, San Francisco, iPhone


By Poornima Gupta

SAN FRANCISCO (Reuters) - Apple Inc terlepas ramalan hasil Wall Street bagi suku ketiga berturut-turut selepas jualan iPhone datang di bawah jangkaan, menyemarakkan kebimbangan bahawa penguasaan industri mudah alih telah tergelincir.

Saham syarikat teknologi terbesar di dunia jatuh 10 peratus kepada $ 463 dalam perdagangan selepas-jam, menghapuskan kira-kira $ 50 bilion nilai pasaran - hampir bersamaan dengan Hewlett-Packard dan Dell, digabungkan.

Pada hari Rabu, Apple berkata ia dihantar rekod 47800000 iPhone pada suku Disember, sehingga 29 peratus daripada tempoh yang sama tahun lalu. Tetapi yang tertinggal 50 juta yang penganalisis secara purata telah diunjurkan.

Jangkaan menuju ke keputusan telah ditewaskan oleh berita mengenai pemotongan pengeluaran mungkin oleh beberapa pembekal komponen di Asia, mencetuskan kebimbangan bahawa permintaan untuk iPhone, yang menyumbang separuh daripada pendapatan Apple, dan iPad boleh memperlahankan.

Tetapi ramai pelabur berpaut kepada harapan untuk mengulangi tahun outperformance sejarah, kata penganalisis.

"Ia akan memanggil ke dalam dominasi soalan Apple itu di dalam ruang. Ia adalah masih 1-pemain yang kuat, yang lain menjadi Samsung dan Google. Ia adalah masih satu bangsa 2-kuda, tetapi Android terus berkembang pesat," kata Sterne Agee penganalisis Shaw Wu .

"Jika anda langkah ke belakang sedikit, ia adalah jelas mereka dihantar banyak telefon. Tetapi masalahnya ialah harapan yang tinggi bahawa pelabur mempunyai bimbingan konservatif Apple memaparkan kebimbangan terhadap pemotongan pengeluaran keluar Asia baru-baru ini."

Apple mengunjurkan pendapatan $ 41 bilion kepada $ 43000000000 dalam suku semasa, fiskal kedua, ketinggalan ramalan Wall purata Street lebih daripada $ 45 bilion.

Fiskal hasil suku pertama meningkat 18 peratus kepada $ 54500000000, di bawah anggaran penganalisis purata $ 54730000000, walaupun pendapatan sesaham $ 13,81 menewaskan Street ramalan $ 13,47, menurut Thomson Reuters I / B / E / S.

Apple juga sasaran hasil undershot dalam dua suku sebelumnya, dan keputusan ini akan meminta lebih banyak soalan mengenai apa yang Apple mempunyai dalam perancangan produk, dan apa yang ia boleh lakukan untuk menarik jualan baru dan mengekalkan trajektori pertumbuhan, kata penganalisis.

Pendapatan bersih sebanyak $ 13070000000 adalah hampir rata dengan $ 13060000000 setahun lebih awal pada kos pembuatan yang lebih tinggi. Suku tahun lalu juga telah minggu tambahan berbanding tahun ini.

Margin kasar seterusnya merosot kepada 38.6 peratus, daripada 44.7 peratus sebelumnya.

"Anda tidak boleh hanya menyimpan melancarkan iPhone dan iPads dan berfikir bahawa setiap orang perlu yang baru," kata Jeffrey Gundlach, yang berjalan DoubleLine Capital LP, firma bon $ 53000000000. "? Mini Apakah bahawa semua tentang Ia adalah iPad yang sedikit kecil - jadi apa? Jadi itulah takrif baru kami inovasi?"

"Terdapat banyak pesaing seperti Samsung dan lain-lain pesaing yang sah seperti mereka," tambah Gundlach, salah satu profil tertinggi Apple beruang. Beliau mengekalkan sasaran harga $ 425.

Saham beberapa pembekal Apple runtuh. Pembekal cip Skyworks dan Cirrus Logic kedua-duanya jatuh lebih daripada 6 peratus. Qualcomm Inc susut 1.8 peratus.

CHINA IS NEXT DRIVER PERTUMBUHAN BESAR

Saham Apple turun hampir 30 peratus daripada rekod tinggi pada bulan September, di bahagian atas kebimbangan bahawa hari pertumbuhan hyper lebih dan peranti mudah alih adalah tidak lagi popular.

Persaingan sengit daripada telefon Samsung murah - dikuasakan oleh perisian Android Google dan tanda-tanda bahawa pasaran telefon pintar premium mungkin berhampiran dengan ketepuan dalam pasaran maju juga telah menyebabkan banyak kebimbangan pelabur.

Sementara itu, jualan iPad datang pada 22900000 pada suku pertama fiskal, kira-kira dalam selaras dengan ramalan.

Di sisi cerah, Ketua Pegawai Kewangan Peter Oppenheimer memberitahu Reuters bahawa jualan iPhone lebih daripada dua kali ganda dalam lebih besar China - sebuah rantau bahawa Ketua Eksekutif Apple Tim Cook telah berikrar untuk memberi tumpuan kepada sebagai pemacu pertumbuhan seterusnya besar.

Syarikat akan mula memperincikan hasil dari negara itu pada masa hadapan. Hasil daripada rantau ini berjumlah $ 7300000000, naik 60 peratus daripada suku tahun lalu Disember.

"Keputusan ini adalah OK, tetapi mereka pasti membangkitkan beberapa soalan," kata Shannon Cross, penganalisis dengan Research Cross. "Margin kasar trajektori kelihatan halus supaya positif dan wang tunai terus berkembang. Tetapi saya fikir pelabur akan mahu tahu apa yang Apple merancang untuk lakukan dengan baki tunai yang semakin meningkat."

"Dan soalan-soalan lain akan menjadi sekitar inovasi dan mana produk seterusnya yang datang dari dan apakah Tim Cook lihat dalam 12 hingga 18 bulan akan datang."

MENANGANI khabar angin PENGELUARAN

Dalam usaha yang luar biasa untuk Apple, yang biasanya tidak bertindak balas kepada spekulasi, Masak dialamatkan khabar angin kemunduran pengeluaran pada panjang pada panggilan persidangan dan mempersoalkan ketepatan khabar angin tentang rancangan.

Laporan media awal bulan ini berkata syarikat itu menurunkan perintah untuk skrin iPhone 5 dan iPad dan komponen lain daripada pembekal Asia.

"Malah jika titik data yang tertentu adalah fakta, ia akan menjadi mustahil untuk tepat mentafsirkan titik data untuk apa yang ia bertujuan untuk perniagaan kita secara keseluruhan, kerana rantaian bekalan adalah sangat kompleks," katanya, sambil menambah bahawa Apple mempunyai pelbagai sumber bagi komponen .

"Hasil mungkin berbeza-beza. Prestasi Pembekal boleh berbeza-beza. Jawatan inventori permulaan boleh berbeza-beza. Terdapat hanya senarai inordinately panjang perkara-perkara yang akan membuat mana-mana data tunggal tidak menunjukkan seorang proksi hebat untuk apa yang berlaku di," katanya.

Awal Apple iPhone dan iPad jualan mini cedera oleh kekangan bekalan, tetapi Masak menjangka bekalan untuk mengimbangi permintaan untuk mini iPad suku ini. Beliau juga mengakui bahawa iPad cannibalizing komputer Macintosh margin tinggi, tetapi berkata ia adalah peluang besar bagi syarikat itu.

"IPad khususnya, kita mempunyai ibu semua peluang di sini, kerana pasaran Windows adalah lebih, jauh lebih besar daripada pasaran Mac," katanya. Dan saya fikir ia adalah jelas bahawa ia sudah cannibalizing beberapa. "

Dalam berlepas lain dari tradisi, Apple bercadang untuk tweak cara kedua-dua laporan keputusan dan menerbitkan ramalan.

Selain daripada memecah keluar keputusan dari China, syarikat itu juga tidak lagi akan memberikan hasil yang tunggal atau prospek margin kasar. Dari hari Rabu, ia mula menyediakan pelbagai ia menjangka untuk memukul, bukannya anggaran sering sangatlah konservatif bahawa Apple pernah terkenal dengan.

Dasar baru mengambil mengejutkan banyak pihak.

"Sebelum orang sentiasa boleh mengabaikan petunjuk," kata Dan Niles, Ketua Pegawai Pelaburan AlphaOne Capital Partners, LLC. "Apple memberitahu pelabur bahawa mereka perlu memberi perhatian kepada petunjuk dan anda tidak boleh mengabaikan ia, yang pada asasnya apa yang kita semua lakukan pada masa lalu."

(Pelaporan tambahan oleh Alistair Barr dan Alexei Oreskovic di San Francisco dan Jennifer Ablan di New York; Penyuntingan oleh Bernard Orr dan Edwin Chan)

Comments

  1. Replies
    1. Errkkk itu laa tapi iPhone nie tak mau buat satu kemajuan macam Samsung, tengok Samsung dorang bagi gadget dorang canggih manggih lagi baru best nak guna.

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers