Terima kasih Bersih 4.0 – Nazri Aziz

Terima kasih Bersih 4.0 – Nazri Aziz
Bersih 4.0 telah melonjakkan nama negara ini sebagai sebuah negara
demokrasi sihat apabila perhimpunan itu mendapat liputan meluas media asing.

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berterima kasih kepada penganjur perhimpunan Bersih 4.0 kerana mengiklankan Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi yang sihat di mata dunia.

Beliau berkata, perhimpunan itu telah mempromosikan Malaysia di seluruh negara apabila ia mendapat liputan meluas media asing.

“Seluruh dunia tahu, jadi saya mengucapkan terima kasih pada Bersih kerana mereka iklankan demokrasi sihat di Malaysia pada pandangan pelancong dan luar negara,” katanya,” katanya yang dipetik dari The Star Online.

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) menganjurkan Perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos lalu selama 34 jam telah mendapat liputan meluas pelbagai agensi berita tempatan dan antarabangsa seperti CNN, Aljazeera serta BBC.

Nazri menyarankan supaya perhimpunan tersebut diadakan secara tahunan agar dapat melonjakkan lagi nama negara dalam industri pelancongan.

Mengenai kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad di Bersih 4.0, Nazri berkata,

“Beliau telah berubah. Sebelum ini beliau kata demonstrasi bukan budaya kita, tetapi sekarang ketika beliau sudah tua, baru disedari bahawa ia adalah satu budaya baharu dan mahu menyertainya.

“Oklah macam itu, saya tidak fikir orang tua macam orang itu akan merosakkan harta benda atau baling bom. Makin ramai orang tua macam itu lagi bagus,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers