Syed Mokhtar nafi tulis artikel berkaitan Najib

Syed Mokhtar nafi tulis artikel berkaitan Najib
Artikel bertajuk `Luahan Hati Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary Berkenaan
Perdana Menteri' telah disebar di media sosial sejak 29 Ogos lalu.

Jutawan yang juga Pengasas Yayasan Albukhary, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary menafikan beliau menulis artikel berkenaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Artikel bertajuk `Luahan Hati Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary Berkenaan Perdana Menteri’ telah disebar di media sosial sejak 29 Ogos lalu.

Menurut Syed Mokhtar, beliau tidak boleh terus membiarkan perbuatan menyamar menggunakan namanya lebih-lebih bagi tujuan yang menyalahi undang-undang.

“Untuk mengelakkan keraguan atau kekeliruan, orang ramai boleh merujuk ke laman web Albukhary Foundation yang menjadi medium rasmi tunggal bagi Tan Sri Syed Mokhtar.” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Artikel itu telah mendapat perhatian dan diterbitkan semula dalam blog dan tersebar menerusi media sosial di Twitter, Whats App dan Facebook.

Antara lain, artikel itu menyatakan Najib sebagai manusia biasa tak dapat lari dari kesilapan dan kelemahan namun apakah sekian banyak usaha baik yang dibuat beliau tak ubah seperti mencurah air di daun keladi atau menjadi bangsa yang tak mengenang budi.

Tulis artikel itu lagi, sepanjang lima tahun berbilion bantuan dan peruntukan kepada kaum Bumiputera diberikan oleh Najib, namun Melayu tak penah sepatah mengucap terima kasih.

Sebaliknya apabila Perdana Menteri mengumumkan bantuan RM50 juta kepada usahawan Cina, itulah dijadikan modal memaki Najib.

Syed Mokhtar merupakan Pengasas Yayasan Albukhary dan telah berkhidmat sebagai Pengerusi sejak ditubuhkan pada Mac 1996.

Yayasan Albukhary tidak terlibat dalam politik kerana sebuah organisasi amal, pendidikan dan inisiatif budaya yang merapatkan jurang di antara golongan miskin dan kaya serta masyarakat Islam dan bukan Islam.

Syed Mokhtar Al Bukhari merupakan jutawan Bumiputera di Malaysia dengan memiliki aset sebanyak RM167 bilion yang memiliki pelbagai bidang perniagaan termasuk pengangkutan dan logistik, perladangan, pembangunan hartanah, pertahanan dan kejuruteraan dan janakuasa elektrik.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers