Saya akan terus bersuara – Anak Zahid Hamidi

Saya akan terus bersuara – Anak Zahid Hamidi
Nurulhidayah mendakwa kenyataannya berhubung peserta perhimpunan
Bersih 4.0 telah disalaherti dan dituduh bersifat perkauman.

Nurulhidayah Ahmad Zahid, anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan dia tidak akan mengalah dan akan terus bersuara bagi menyatakan pendirian dan pegangannya berhubung isu-isu sosial serta politik yang berlaku di negara ini.

Nurulhidayah menyatakan pendirian itu sebagai membalas kritikan yang diterimanya di laman sosial selepas menyifatkan tindakan peserta perhimpunan Bersih 4.0 sebagai kerja bodoh.

Jelasnya, kenyataannya itu telah disalahertikan oleh segelintir pengguna media sosial yang tidak berpuas hati.

“Saya telah diserang secara peribadi. Saya tak menyentuh perkauman atau bangsa.
“Saya cuma pertikaikan kewarasan segelintir anda yang tidur dijalanan kononnya untuk menyatakan kebenaran,” katanya.

Menerusi status di laman Instagram SayaNurul Zahid, Nurulhidayah menyatakan, sebagai seorang warga negara Malaysia, dia juga berhak untuk bersuara.

“Saya tidak akan berdiam dan akan terus berkata-berkata. Saya bersuara hanya sekali berbanding anda yang selantang menjadi Tuhan menghukum manusia,” katanya lagi.

Katanya, sebelum ini dia juga pernah bersuara tidak bersetuju dengan insiden pergaduhan di Low Yat kerana berpendapat insiden pergaduhan antara kaum jelas dilarang dalam mana-mana agama sekalipun.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers