SME perkenal GALAXY Tab 3 Kids

SME perkenal GALAXY Tab 3 Kids

SME perkenal GALAXY Tab 3 Kids

Tablet khas kanak-kanak dilengkapi aplikasi pendidikan


Kuala Lumpur: Samsung Malaysia Electronics (SME) memperkenalkan tablet terbaru, GALAXY Tab 3 Kids yang direka khas bagi kanak-kanak berusia antara tiga hingga sembilan tahun.

Tablet khas untuk kanak-kanak yang pertama berada dalam pasaran itu dilengkapi dengan aplikasi pendidikan dan ciri keselamatan yang lengkap.
Tablet berkenaan juga mempunyai dwi fungsi yang membolehkan ibu bapa turut sama menggunakannya” Victor Ng, Pengurus Produk (Tablet dan Komputer) SME

Naib Presiden Teknologi Maklumat dan Komunikasi Mudah Alihnya, Ng Long Shyang, berkata pihaknya membangunkan tablet berkenaan kerana kanak-kanak lebih kerap menggunakan teknologi pada masa ini.

Dilengkapi konsep pendidikan


“Tablet ini dilengkapi dengan kandungan berkonsepkan pendidikan, kreativiti serta permainan dan terdapat lebih 600 aplikasi kanak-kanak yang boleh dimuat turun menerusi Kid's Store,” katanya pada sidang media selepas majlis pelancaran tablet berkenaan di Kuala Lumpur, semalam.

Turut hadir Pengarah Teknologi Maklumat dan Komunikasi Mudah Alih SME, Vincent Chong serta Pengurus Produk (Tablet dan Komputer) SME, Victor Ng.
Samsung GALAXY Tab 3 Kids didatangkan dalam warna kuning dan mula memasuki pasaran semalam.

Dijual RM799


Ia dijual pada harga RM799 dan dilengkapi dengan ciri seperti paparan skrin tujuh inci serta beroperasi menerusi sistem Android 4.1.

Selain itu, ia juga mempunyai sambungan WiFi, bluetooth 3.0 dan USB 2.0 serta memori dalaman dengan kapasiti lapan gigabytes.

Ng berkata, walaupun tablet berkenaan direka untuk kanak-kanak, ia mempunyai dwi fungsi yang membolehkan ibu bapa turut sama menggunakannya.


Comments

  1. memang ada ni, saya plan nak beli untuk anak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahaa semoga anak-anak kecil Melayu semua celik IT lah lepas nie kan?

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers