Pengacara 3R beri inspirasi baharu

Pengacara 3R beri inspirasi baharu
Pengacara 3R beri inspirasi baharu

Pengacara 3R beri inspirasi baharu


SETELAH hampir empat tahun program televisyen 3R (Respek, Relaks, Respon) tidak berlangsung, kali ini program itu bakal menampilkan pengacara baharu dengan membawa semangat yang mampu memberi inspirasi kepada golongan wanita khususnya remaja.

Penampilan musim baharu akhirnya memperkenalkan tiga hos iaitu Nurhidayah Abu Bakar atau Dayah, Amirah Azmi dan Yvonne Lee yang dipilih melalui program realiti Projek 3R.

Pengurus Besar, Kumpulan Jenama, TV3, Siti Nurlisia Mohd Nadzri, berkata,  tiga pengacara ini dipilih daripada program realiti Projek 3R, yang  memaparkan persaingan 12 finalis menghadapi pelbagai cabaran dan latihan sebelum bergelar sebagai pengacara 3R.

"Penonton yang menyaksikan rancangan musim baru 3R ini, akan lebih proaktif dalam memberi respons kepada isu yang 3R ketengahkan oleh mereka, selain melibatkan diri dalam perbincangan di laman sosial 3R.

"Selain itu, pelbagai isu semasa berkenaan wanita yang lebih segar dan relevan akan dikupas dan dikongsi untuk memberi kesedaran kepada masyarakat terutamanya golongan remaja," katanya.

Tambahnya lagi, dia yakin dengan semangat baru yang diberikan oleh mereka bertiga, 3R dapat menepati cita rasa dan kehendak golongan muda pada zaman yang kian moden ini.

Dalam pada itu, Penerbit Eksekutif Bersama, Red Communication, Lina Tan berkata, dia yakin dengan semangat yang ada dalam tiga pengacara baharu ini mampu memberi kelainan dan tarikan kepada penonton.

"Saya juga melihat mereka bertiga mempunyai keserasian dalam mengendalikan tugasan yang diberikan oleh Projek 3R.

"Walaupun masih baru, ketiga mereka menunjukkan  komitmen yang tinggi dalam bidang ini," katanya.

Dayah teruja

Bagi Dayah, 24, dia begitu teruja apabila terpilih bagi mengacarakan program realiti Projek 3R.

Menurut Dayah, pengalaman mengendalikan rancangan Hijabista sebelum ini memberi sedikit sebanyak ilmu sebagai pengacara.

"Alhamdulillah, saya bersyukur apabila dipilih menjadi sebahagian daripada 3R, terasa seperti bermimpi tapi ini telah terbukti dengan apa yang diingini Insya-ALLAH mimpi akan menjadi
realiti," katanya.

Dalam pada itu, berkongsi mengenai karier selain pengacara, Dayah memberitahu, dia juga memiliki rangkaian fesyen online sendiri iaitu FashionCents.

"Saya memang terlalu meminati pelbagai jenis fesyen, atas sebab itu juga saya menceburi bidang fesyen secara online agar ia dapat dikongsi bersama.

"Bukan itu saya saya juga gemar menulis lirik lagu, bagi saya dalam kehidupan kita ini, kita perlu mempelajari pelbagai ilmu," katanya.

Impian sejak kecil

Sementara, bagi Amirah, 22, peluang yang diberikan untuk mengendalikan program itu tidak akan disia-siakan.

“Ini adalah impian saya sejak kecil dan saya membesar dengan program tersebut jadi saya tidak akan sia-sia peluang yang diberikan ini.

"Walaupun belajar dalam bidang perakaunan yang berlainan dalam pengacara, tapi saya yakin dengan keazaman yang kuat saya mampu mengorak langkah untuk lakukan yang terbaik
dalam bidang ini," katanya.

Tambah Amirah lagi, dia merupakan seorang yang gemar melakukan aktiviti lasak dan mencuba dengan cabaran yang baru.

"Saya rasa bertuah apabila  dipilih menjadi pengacara 3R kepada program yang disayangi ramai.

"Inspirasi saya sebagai hos 3R generasi baru ini, adalah untuk menarik perhatian gadis remaja zaman ini kerana dunia yang kita harungi setiap hari sentiasa memberi cabaran secara
mengejut dan adakala kita tidak sedia menghadapinya," katanya.

Yvonne terima kritikan

Yvonne Lee, yang belajar dalam jurusan komunikasi media memberitahu, walaupun masih baharu  dalam bidang ini, namun dia tidak menafikan akan menerima kritikan daripada penonton.

"Walaupun masih baharu, saya tidak menolak kemungkinan ada yang suka ataupun tidak, tapi bagi saya ia  bukan halangan untuk kami melakukan yang terbaik bagi mengacarakan program ini.

"Kami juga akan jadikan setiap kritikan yang diterima sebagai motivasi hidup ini untuk terus melakukan yang terbaik," katanya.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers