RM30 saja untuk saman trafik DBKL

RM30, saja, untuk, saman, trafik, DBKL, kuala lumpur, Politik, Malaysia
RAJA NONG CHIK (dua dari kanan) menyerahkan beg cenderamata
selepas merasmikan Program Walkabout dan Pelancaran Kempen Kibar Bendera
sempena Sambutan Hari Wilayah Persekutuan 2013
di Terminal Bas Pudu Sentral, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Warga kota yang dikenakan saman bagi semua jenis kesalahan trafik oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hanya perlu membayar kompaun pada kadar rata iaitu RM30 sepanjang bulan Februari depan.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, pemberian diskaun pada kadar rata itu dilakukan sempena sambutan Hari Wilayah Persekutuan yang disambut pada 1 Februari ini.

Ketika ini, semua pesalah trafik yang dikenakan saman oleh DBKL perlu membayar kompaun antara RM100 hingga RM300 bergantung kepada jenis kesalahan yang dilakukan.

Menurutnya, tawaran kompaun istimewa itu bagaimanapun hanya sah bermula 1 hingga 28 Februari ini dan pembayaran boleh dibuat di semua kaunter DBKL pada hari bekerja dengan membawa bersama-sama notis kompaun.

Tambahnya, selain diskaun kompaun, warga kota juga bakal menerima pelbagai ‘buah tangan’ yang lebih menarik berbanding pada tahun-tahun sebelum ini.

“Antara ganjaran yang diberikan ialah penggunaan kemudahan awam di bawah pengurusan DBKL seperti gelanggang futsal, tenis, badminton, padang bola sepak dan kolam renang secara percuma sepanjang bulan depan.

“Orang ramai juga boleh menikmati perkhidmatan menaiki bot dan menunggang kuda secara percuma di Taman Tasik Titiwangsa sepanjang bulan itu,” katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.


***iskandarX: Kena saman ayar RM30 jer? Aiiih pukui uah nampak DKL nie pun?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers