Pekerja stesen minyak bersubahat

Pekerja, stesen, minyak, bersubahat, Kegiatan, penyeludupan, diesel, yang, didalangi, dua, jutawan, di, berkas, Pengerang, sini, kelmarin, terbongkar, Kota Tinggi, Jenayah, Malaysia
INILAH kapal yang menunggu di persisiran perairan
Pengerang untuk menghantar diesel ke sebuah kapal asing lain.

KOTA TINGGI – Kegiatan penyeludupan diesel yang didalangi dua jutawan yang diberkas di Pengerang di sini kelmarin terbongkar ekoran banyak aduan daripada pembeli diesel di sekitar Sungai Rengit yang mendakwa stesen-stesen minyak tersebut kerap tiada bekalan sejak pertengahan tahun lalu.

Satu sumber Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) berkata, ekoran aduan tersebut pihak berkuasa melakukan siasatan sehingga tertangkap dua lelaki itu yang rupa-rupanya bergerak aktif membeli minyak hampir di kebanyakan stesen minyak di kawasan Sungai Rengit untuk diseludup ke negara jiran.

“Dua jutawan penyeludup minyak itu mendapat bekalan yang banyak daripada yang sepatutnya dibeli oleh setiap pembeli selepas pekerja di stesen minyak tersebut didakwa disogok lima sen bagi setiap liter yang dijual oleh pekerja itu kepada sindiket tersebut,” kata sumber itu ketika dihubungi di sini.

Kata sumber itu lagi, dengan sogokan kepada pekerja di stesen-stesen minyak terbabit, sindiket yang sudah bergerak hampir setahun itu dibenarkan membeli diesel subsidi sehingga beribu-ribu liter dalam satu-satu masa.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

***iskandarX: udia aaaiihh sampai dah jadi Jutawan dok seludup minyak Diesel, macam mana lah Kerajaan nak agi susidi kalau masih dok ada diantara kita semua nie penyanggak yang perangai macam sial nie? Kerana dorang semua nelayan sengsara.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers