M'sia, S'pura akan menangani kes diplomat yang terlibat dalam perhimpunan Bersih



SINGAPURA: kes tiga warga Singapura diplomat yang didakwa terlibat dalam perhimpunan Bersih 3.0 dalam bulan April akan dikendalikan oleh kementerian rumah kedua-dua negara.



Menteri Dalam Negeri, Malaysia, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata Singapura dan Malaysia telah bersetuju bahawa kementerian masing-masing mengendalikan perkara berkaitan dengan perhimpunan haram yang diadakan pada 28 Mei.


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menandatangani memorandum persefahaman (MoU) mengenai Kerjasama Penguatkuasaan Dadah antara Malaysia dan Singapura di sini hari ini.


Hishamuddin dan Timbalan Perdana Menteri Singapura dan Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri Encik Teo Chee Hean telah menandatangani MoU bagi pihak kedua-dua kementerian di Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Singapura.


Turut hadir ialah Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Singapura, Datuk Md Hussin Nayan.


Pada 22 Jun lalu, Pesuruhjaya Tinggi Singapura, Ong Keng Yong telah dipanggil ke Wisma Putra atas dakwaan penglibatan tiga diplomat dari komisen dalam perhimpunan Bersih 3,0.


Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata beliau telah memanggil Ong jawatannya untuk menyampaikan kemurkaan Kerajaan Malaysia ke atas penyertaan ketiga-tiga dalam perhimpunan tersebut. - Bernama


Balik karang rotang bontot depa, besa niee sapa suruh dok buat ramai orang lain yang tak terlibat jugak jadi mangsa keadaan, Traffic jammmmm memanjang.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers