Anwar Saman Sesiapa Sahaja Untuk Tutup Mulut mereka, Kata Mahathir



PUTRAJAYA, 27 Jun (Bernama) - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata "berfoya-foya menyaman" Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pendekatan adat dalam menutup mulut orang lain.



"Ini kerana apabila sesuatu perkara dirujuk ke mahkamah, ia tidak lagi boleh dibincangkan, jika tidak ia akan menjadi subjudice.


"Beliau menyaman saya, seperti yang anda tahu, dan selama empat tahun saya tidak dapat membuka mulut saya Jadi, itu merupakan cara beliau berkempen; menghalang orang daripada bercakap dan lagi beliau percaya dalam kebebasan bersuara dan hal-hal seperti itu," katanya kepada pemberita di bangunan Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini, pada hari Rabu.


Dr Mahathir diminta mengulas laporan akhbar syarikat bersekutu bekas Anwar, Senator Datuk S. Nallakarupan, menuduh pemimpin pembangkang berlaku "berfoya-foya menyaman" untuk mencegah salah laku daripada terdedah kepada orang ramai.


Bekas Perdana Menteri sebelum ini telah menerima kunjungan hormat dari Guinea Presiden Alpha Conde, yang merupakan lawatan rasmi pertama beliau ke Malaysia.


Pada mesyuarat yang mengambil masa kira-kira setengah jam, Dr Mahathir berkata presiden mahu mengetahui lebih lanjut mengenai Malaysia dan belajar bagaimana kerajaan membangunkan negara yang boleh membantu beliau membangunkan beliau.


Terdahulu, Conde mengadakan satu pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, di mana kedua-dua pihak bersetuju untuk melihat ke dalam bidang baru hubungan dua hala.


Najib dan Conde turut menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman mengenai kerjasama pendidikan tinggi antara Tinggi Malaysia Menteri Pelajaran, Datuk Seri Khaled Nordin dan Antarabangsa Guinea Kerjasama Menteri Prof Datuk Koutoub Moustapha Sano.


Najib juga menjadi tuan rumah makan tengah hari untuk presiden di kediaman rasmi Perdana Menteri, Seri Perdana, di sini.


- BERNAMA


Tak habis-habis bab kes Anwar nie sampai dah naik muak dah. Tu la pasal dulu orang kata tak payah bersihkan taik dari dalam lubang taik hang ketegaq Anwar oiiii.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers