PAU sudah tidak seronok – Tun M

PAU sudah tidak seronok – Tun M
Dr Mahathir juga mengakui bahawa ahli Majlis Tertinggi (MT) kini cuba menyekat idea ahli-ahli UMNO untuk membina negara dan bangsa.

Tindakan sesetengah pemimpin UMNO yang seolah-olah menutup ruang kepada ahli-ahlinya menyuarakan pandangan amat dikesali.

Bekas Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau sangat kurang senang melihat Perhimpunan Agung UMNO (PAU) yang sangat berbeza.

“Saya kesal ia (PAU) kini kurang terbuka. PAU adalah salah satu perkara yang menyeronokkan.

“Ramai yang datang memberi idea dan bertukar-tukar pandangan bahawa apa yang mereka lakukan adalah untuk negara,” katanya kepada pemberita di Pusat Kecemerlangan Proton pada Selasa.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir juga mengakui bahawa ahli Majlis Tertinggi (MT) kini cuba menyekat idea ahli-ahli UMNO untuk membina negara bangsa.

“Sekarang ini, idea untuk membina negara telah disekat,” ujarnya.

Ketika diaju soalan oleh pemberita mengenai kehadirannya di PAU, bekas Perdana Menteri itu mengesahkan beliau akan hadir namun, menegaskan tidak akan memberi sebarang ucapan.

“Saya tidak menerima sebarang surat jemputan lagi. Tetapi saya menerima pelawaan dari Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai pelawaan terbuka.

“Tidak mengapa kalau tiada surat jemputan. Saya tetap akan pergi,” katanya lagi.

PAU dijadualkan akan berlangsung pada 8 hingga 12 Disember ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers