Gaji Rozali Ismail disemak semula

Gaji Rozali Ismail disemak semula
Semakan itu selaras dengan pengambilalihan SYABAS oleh syarikat kerajaan negeri, Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor).

Kerajaan Selangor akan menyemak semula gaji Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), Tan Sri Rozali Ismail.

Beberapa laporan sebelum ini menyebut Rozali menerima gaji RM425,000 sebulan sekaligus menjadi antara CEO menerima gaji paling tinggi negara ini.

Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berkata, semakan perlu dilakukan selaras dengan pengambilalihan SYABAS oleh syarikat kerajaan negeri, Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor).

Katanya, rombakan kakitangan dan semakan gaji perlu dilakukan kerana kerajaan negeri memerlukan kakitangan dalam kalangan profesional serta mempunyai kemahiran menguruskan air di Selangor.

“Sudah tentulah semakan ini perlu dibuat kerana antara perkara menjadi kritikan kuat sebelum ini, pengurusan tertinggi SYABAS memperoleh jumlah besar, yang mungkin tidak munasabah.

“Sebab itu saya mahu pengurusan tertinggi SYABAS baharu, yang akan dipimpin Air Selangor, dapat berpegang kepada prinsip kebertanggungjawaban bagi menjamin industri air ini lancar seperti kita rancang,” katanya di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor pada Khamis.

Azmin berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Damansara Utama Yeo Bee Yin.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers