Komplot gulingkan BN memang wujud – Zahid

Komplot gulingkan BN memang wujud – Zahid
Bukti kewujudan aktiviti tersebut tidak dapat didedahkan atas alasan keselamatan dan pihak polis masih mengumpul maklumat terperinci.

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengesankan wujudnya aktiviti untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) tanpa melalui proses demokrasi.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan memandang serius terhadap pihak yang berkonspirasi untuk menjatuhkan kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat dengan cara yang tidak demokratik dan melanggar undang-undang negara.

“Kerajaan juga sedar bahawa usaha tidak sah untuk menjatuhkan kerajaan ini akan turut menjejaskan ekonomi negara,” tegasnya.

Bagaimanapun, Menteri Dalam Negeri tidak mendedahkan siapakah individu tersebut atas faktor keselamatan dan ia masih dalam siasatan pihak polis.

“Bukti-bukti kewujudan aktiviti tersebut tidak dapat didedahkan di atas alasan keselamatan dan pihak polis masih mengumpul maklumat terperinci berkaitan perkara ini.,” katanya dalam satu jawapan bertulis.

Zahid berkata demikian bagi menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Temerloh, Nasruddin Hassan yang memintanya menyatakan bukti dakwaan wujud komplot untuk menjatuhkan kerajaan sehingga mengikis keyakinan pelabur terhadap negara malaysia.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers