RM51 juta rebat PLUSMiles belum dituntut

RM51 juta rebat PLUSMiles belum dituntut
Sejak dilancarkan pada 2009, pengguna hanya menuntut RM21 juta atau 29 peratus daripada RM72 juta rebat.

Kira-kira RM51 juta daripada RM72 juta rebat tol daripada program ganjaran rebat PLUSMiles masih belum dituntut pengguna.

Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, setakat ini hanya RM21 juta sahaja rebat tol atau 29 peratus dituntut sejak ia dilancarkan pada 2009 hingga 30 September 2015

Penjelasan itu diberikan ketika beliau menjawab soalan Dr Mansor Abd Rahman (BN-Sik) yang meminta kementerian menyatakan jumlah yang telah dituntut pengguna Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS).

“Tuntutan rebat tol PLUSMiles itu sah untuk tempoh 12 bulan sahaja, oleh itu, rebat yang tidak dituntut selepas tempoh berkenaan akan dianggap terbatal,” kata beliau yang dipetik daripada Bernama.

Rosnah turut ditanya soalan tambahan jikalau PLUS bercadang memberi rebat secara terus, Rosnah berkata setakat ini mekanisme berkenaan masih belum dilaksanakan, mengambil kira kekangan dalam sistem sedia ada.

“Namun PLUS dengan kerjasama Touch ‘n Go akan sentiasa terbuka terhadap cadangan dan penambahbaikan kepada perkhidmatan yang diberikan dan PLUS akan terus mengkaji mekanisme pemberian rebat terbaik untuk pengguna,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers