Tun M dan lima tokoh lain tidak bersalah

Tun M dan lima tokoh lain tidak bersalah
Enam tokoh itu menggunakan hak mereka untuk berkumpul dan menyuarakan pandangan dan terpulang kepada rakyat untuk membuat penilaian.

Tindakan enam tokoh yang diketuai Tun Dr. Mahathir Mohamad berkumpul dan mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya berundur tidak salah.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, enam tokoh itu berhak untuk berkumpul dan menyuarakan pandangan masing-masing.

Katanya, terpulang kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap kenyataan yang dibuat oleh enam tokoh politik UMNO dan MCA itu.

“Itu hak merekalah untuk berkumpul..itu hak dia.. Tetapi terpulang kepada rakyat untuk menilai tindakan mereka itu,” katanya dalam sidang media di Dewan Merdeka PWTC pada Selasa.

Nur Jazlan berkata demikian mengulas lanjut mengenai gesaan enam pemimpin yang meminta supaya Najib berundur.

Enam pemimpin yang meminta supaya Najib berundur adalah Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Apdal, bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Sanusi Junid, Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dan bekas Presiden MCA, Tan Sri Ong Tee Keat .

Muhyiddin turut meminta rakyat supaya tidak takut untuk menyuarakan pandangan terhadap kepincangan kepimpinan Najib.

Manakala, Tengku Razaleigh berkata beliau ada cara lain untuk jatuhkan Najib dan tidak akan menggunakan kaedah undi tak percaya kepada Najib kerana awal-awal lagi usul itu sudah dihalang oleh Speaker Dewan Rakyat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers