Jangan bersekongkol hancurkan negara – Najib

Jangan bersekongkol hancurkan negara – Najib
Umat Islam perlu mempertahankan negara ini kerana Malaysia merupakan sebuah negara yang membawa sinar harapan kepada dunia Islam

Rakyat diingatkan agar tidak bersekongkol dengan mana-mana pihak sama ada dalam mahupun luar untuk menghancurkan apa yang telah dikecapi negara selama ini.

Peringatan itu disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Najib, umat Islam perlu mempertahankan negara ini kerana Malaysia merupakan sebuah negara yang membawa harapan kepada dunia Islam.

“Jangan biarkan siapa-siapa bersekongkol dengan pihak dalam atau luar negara untuk menghancurkan apa yang dah dicapai.

“Sinar harapan dunia Islam adalah negara Malaysia kita ini. Inilah yang wajib kita pertahankan dengan kekuatan yang ada,” katanya sambil menambah, atas alasan itu Malaysia membela hak Palestin.

Beliau berkata demikian pada Majlis Perhimpunan Sambutan Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan yang bertemakan ‘Perpaduan Nadi Transformasi Negara’ di Masjid Negara pada Rabu.

Dalam masa sama, Perdana Menteru menyeru ulama dan profesional muslim di negara ini supaya proaktif dalam memberikan respon segera bagi melumpuhkan idea-idea keganasan dan gerakan ekstremis.

“Usaha membanteras keganasan tidak cukup setakat menumpaskan kumpulan militan dan ekstremis tetapi perlu berusaha mematikan idea-idea keganasan dan ideologi yang mereka anuti.

“Kita berdepan dengan idea-idea keganasan gerakan ekstremis dan gerakan-gerakan ini boleh membawa kesan yang cukup buruk kepada Islam,” katanya.

Najib berkata, Malaysia seharusnya menggunakan segala medium yang ada khususnya generasi muda agar memahami apa yang terkandung dalam Islam yang sebenar.

“Perlu sampaikan kerana Islam adalah agama yang tidak memusuhi agama lain,” ujarnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers