Pasukan Petugas Khas 1MDB: Khalid sedia jumpa SPRM

Pasukan Petugas Khas 1MDB: Khalid sedia jumpa SPRM
Pertemuan itu bagi membincangkan rancangan mengaktifkan semula Pasukan Petugas Khas 1MDB yang dianggotai PDRM, SPRM, Bank Negara dan Jabatan Peguam Negara.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menegaskan beliau sedia hadir sekiranya dipanggil untuk bertemu dengan Pasukan Petugas Khas yang bertanggungjawab menyiasat skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Katanya, beliau akan berhubung dengan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Abu Kassim Mohamed dalam masa terdekat berhubung perkara itu.

“Tiada masalah apabila dipanggil, nanti saya akan hadir jika sesuai dengan masanya. Saya akan berhubung dengan Tan Sri Abu Kassim, saya tidak tahu siapa yang akan memulakan pertemuan itu,” katanya kepada pemberita selepas majlis pemakaian pangkat Inspektor kepada Tunku Laksamana Johor Tunku Abdul Jalil Sultan Ibrahim di Johor Bahru pada Selasa.

Semalam (Isnin), Abu Kassim berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan ketua pasukan petugas khas yang bertanggungjawab menyiasat isu 1MDB dan mereka ialah Khalid, Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dan Peguam Negara Tan Sri Mohamad Apandi Ali.

Abu Kassim berkata, pertemuan itu bagi mengaktifkan semula peranan Pasukan Petugas Khas berkenaan yang turut dianggotai SPRM dalam menyelesaikan hal berkaitan dengan 1MDB.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers