Mengapa Rafizi dan Tony Pua membisu isu DEIG?

Mengapa Rafizi dan Tony Pua membisu isu DEIG?
Kedua-duanya lantang membongkar 1MDB dan memperjuangkan
integriti tetapi diam dalam isu melibatkan DEIG.

Barisan Nasional (BN) Selangor menunggu penjelasan dan pendirian Rafizi Ramli dan Tony Pua berhubung penubuhan Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG) oleh Kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Setiausaha BN Selangor, Budiman Mohd Zohdi berkata, kenyataan Rafizi dan Tony Pua dinanti-nantikan oleh rakyat kerana kedua-duanya terkenal dengan kelantangan membongkar dan mengkritik 1MDB.

“Sehingga saat ini tiada kenyataan yang jelas berkaitan pendirian mereka terhadap isu DEIG.

“Mereka (Rafizi dan Tony Pua) selalu benar bercakap soal integriti, ketelusan dan akauntabiliti. Ketelusan sebenar perlu melangkaui sempadan politik kepartian,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat UMNO Selangor pada Isnin.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang itu turut mempertikaikan pelantikan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Ketua Pegawai Operasi MBI/DEIG (COO) yang tidak dilakukan melalui proses lantikan terbuka.

Budiman menolak tuduhan isu DEIG dibangkitkan sebagai strategi mengalih rakyat terhadap 1MDB.

“Mereka boleh buat macam-macam tomahan, tetapi ini berkaitan isu Negeri Selangor. Adakah salah saya sebagai rakyat dan wakil rakyat memohon maklumat dan penjelasan daripada Menteri Besar?.

“Kalau begitu apa sahaja isu yang dimainkan pembangkang semua boleh, tetapi kalau isu yang ditimbulkan BN semua dituduh ‘ada udang disebalik batu’,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers