Ada pihak cuba kelirukan rakyat isu DEIG

Ada pihak cuba kelirukan rakyat isu DEIG
PKR akan mendapatkan maklumat lanjut kerana terdapat ahli parti yang
tidak memahami isu itu walaupun Azmin Ali sudah memberi penerangan.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa pihak tertentu memainkan peranan untuk mengelirukan rakyat isu penubuhan syarikat Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG) oleh kerajaan Selangor yang ketika ini menerima kritikan hebat.

Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Fahmi Fadzil berkata, perbuatan itu menyebabkan rakyat termasuk ahli PKR tidak memahami isu berkenaan walaupun Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali telahpun memberi penerangan kepada pucuk pimpinan parti.

Sehubungan itu, PKR akan mendapatkan maklumat lebih lanjut daripada kerajaan negeri mengenai DEIG untuk menangkis dakwaan tidak berasas.

“Ada usaha untuk mengelirukan maklumat sebenar tujuan dan hala tuju syarikat DEIG. Disebabkan itu, kita masih berusaha dapatkan maklumat lanjut tentang isu DEIG,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR pada Isnin.

Fahmi berkata, PKR menerima baik pandangan dan kritikan terhadap DEIG selaras dengan prinsip demokrasi kerana menyuarakan pandangan bukan menjadi kesalahan.

“Kita terima kenyataan Menteri Besar, kita terima dengan baik isu DEIG. Cuma, saya sependapat dengan Tony Pua, jangan kuman seberang laut nampak, tetapi gajah depan mata kita tidak nampak,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan AMK, Lee Chean Chung berkata, isu DEIG dibangkitkan bagi mengalih perhatian rakyat terhadap skandal 1MDB.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers