SESB optimis inisiatif transformasi beri impak positif terhadap bekalan elektrik

SESB optimis inisiatif transformasi beri impak positif terhadap bekalan elektrik

KOTA KINABALU: Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) optimis setiap inisiatif transformasi yang diambil syarikat akan memberi impak positif terhadap sistem bekalan elektrik di seluruh Sabah dan Labuan.

Pengarah Urusannya, Ir Abd Razak Salim berkata pendekatan awal untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada kira-kira 500,000 penggunanya masih diteruskan meskipun permintaan terhadap bekalan elektrik sudah mencukupi apabila hanya 900 megawatt (MW) digunakan berbanding 1,200 MW yang disediakan.

Beliau berkata, antara inisiatif awal transformasi itu membabitkan penstrukturan semula pejabat Pusat Pengurusan Bekalan (PPB) sedia ada di sini.

Penstrukturan itu membabitkan penambahan sebuah lagi pejabat PPB yang ditempatkan di dalam kawasan Pencawang Masuk Utama (PMU) Inanam, sekaligus menjadikan dua PPB beroperasi di Kota Kinabalu, katanya.

"PPB baharu ini iaitu PPB KKUtara akan memantau pembekalan elektrik di sekitar kawasan Inanam, Sepanggar dan Menggatal, manakala PPB sedia ada di Tanjung Aru dikenali sebagai PPB KKSelatan meliputi kawasan Kepayan, Penampang, Putatan dan sebahagian Lok Kawi," katanya selepas merasmikan pejabat PPB KKUtara di Inanam dekat sini, hari ini.

Abd Razak berkata menerusi penstrukturan itu, maklum balas terhadap aduan pengguna serta kerja baik pulih bekalan elektrik dapat disegerakan.

"Pembukaan PPB KKUtara dan PPB KKSelatan itu diharap menjamin perkhidmatan terbaik SESB terutamanya berkaitan pemulihan bekalan elektrik yang lebih baik dan pantas," katanya.

- BERNAMA

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers