Patutnya saya nikah Oktober lalu - Leez Rosli

Patutnya saya nikah Oktober lalu - Leez Rosli Oleh Zaidi Mohamad

KUALA LUMPUR: Disember ini turut menjadi pilihan bekas bintang Akademi Fantasia musim keempat, Leez Rosli, 27, untuk melangsungkan perkahwinannya dengan, Aepul, 26, dari kumpulan Drama Band pada Sabtu ini.

Nampaknya selepas Datuk A Rahman Hassan dan Fadilah Mansor disatukan esok di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Leez pula menyusul untuk bergelar raja sehari.

Leez dan Aepul sudah tiga tahun bercinta.

Mereka bertunang pada 11 Disember tahun lalu dan majlis pernikahan mereka dirancang diadakan jam 9 malam (selepas waktu Isyak) di Masjid Taman Melati, diikuti majlis keraian di hadapan masjid berkenaan iaitu di Villa Ali.

Leez akan menyerahkan 11 dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang. Bagaimanapun, jumlah wang hantaran dirahsiakan manakala mas kahwin diberikan sebanyak RM80.

"Sepatutnya ikut perancangan asal kami sudah bernikah Oktober lalu. Keluarga dia terutamanya bakal mentua saya minta dipercepatkan benda yang elok. Tapi saya dan dia sibuk dengan agenda masing-masing.

"Lalu perbincangan keluarga kami diadakan dan kata sepakat diperoleh untuk bernikah saja bulan ini. Alhamdulillah ada juga pihak yang sudi menaja perkahwinan kami seperti baju tajaan Ari Wedding dan juga khidmat jurugambar serta juru video.

"Kami juga sepakat untuk mengadakan majlis resepsi serentak sekitar Februari depan. Berkemungkinan dibuat di sebuah rumah kelab di Bangi," kata Leez yang akan muncul dengan filem keempat berjudul Cerita Hantu Malaysia ditayangkan esok.

Mengenai detik perkenalan mereka, semuanya bermula awal 2011. Ketika itu kedua-duanya terbabit dengan program MyTv3 di Johor Baharu. Ketika itu mereka juga perlu beramah mesra dengan peminat yang datang.

"Mula jumpa, kami memang tak bertegur dan bersembang. Sampai dia andaikan saya sombong. Hakikatnya saya kepenatan dari kerja lakonan. Tanpa disedari pertemuan itu membuatkan kami nak jadi rapat.

"Dia ada menghubungi untuk menawarkan saya sebagai model klip video lagu Cerita Dia dendangan kumpulannya, Drama Band. Tapi disebabkan perubahan tarikh dan saya terikat dengan hal lain, tawaran itu beralih ke tangan Almy Nadia.

"Tanpa diduga kami terus jadi rapat pula selepas itu. Kami kerap berhubungan di Blackberry Messenger (BBM). Sebelum WhatsApp, BBM memang popular. Daripada situ, berputik pula rasa sayang," katanya.

Apa istimewa Aepul di mata Leez?

"Dia antara insan yang banyak ubah saya jadi lebih baik. Dia tak sama dengan lelaki lain yang manis di mulut. Lagipun saya kenal dia bermula sebagai kawan. Dia sangat tegas dan kadang kala orang nampak dia macam garang orangnya.

"Kalau dia tak suka sesuatu, dia cakap terus. Tapi ironinya, apa yang dia tegur itu ada betulnya dan untuk kebaikan bersama. Dialah insan yang banyak jaga saya dari A hinggalah ke Z," katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers