Letupan bom, bukan tong gas - Polis Kedah

Letupan bom, bukan tong gas - Polis Kedah

GURUN: Polis Kedah sahkan kejadian letupan di sebuah rumah milik anggota tentera di Taman Ria Mesra, di sini, yang mengorbankan tiga nyawa petang semalam, berpunca daripada sejenis bom, bukannya tong gas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kedah, Asisten Komisioner Nashir Ya, bagaimanapun berkata pihaknya sedangkan menjalankan siasatan untuk mengenal pasti jenis bom terbabit.

"Kita sedang siasat jenis bom berkenaan termasuk motif ia disimpan di rumah berkenaan...buat masa sekarang, kawasan kejadian akan dikawal rapi polis dan Unit Pemusnah Bom (UPB) turut dipanggil untuk memeriksa lokasi bagi memastikan ia selamat," katanya.

Dalam kejadian itu, seorang anggota tentera yang bertugas di Kem Sungai Layar di Sungai Petani, dekat sini, maut bersama dan anak perempuannya berusia, 8, serta kanak-kanak lelaki berusia 5 tahun yang juga anak jirannya.

Kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu turut menyebabkan tiga tercedera termasuk isteri anggota tentera itu dan wanita yang juga jirannya yang dilapor parah.

Turut musnah, dua kereta manakala kira-kira 40 rumah mengalami kerosakan dengan 10 dilaporkan serius.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers