Umie Aida Sangsi Tujuan Pemberian RM80k, Tiada Dalam Tawaran Asal

Umie Aida Sangsi Tujuan Pemberian RM80k, Tiada Dalam Tawaran Asal


Umie Aida Sangsi Tujuan Pemberian RM80k, Tiada Dalam Tawaran Asal seperti mana yang dibayangkankan pihak YSLM saat dia mula-mula ditawarkan menjadi duta kerja amal tersebut.

KL, 9 JULAI 2014: Persetujuan awal Datin Umie Aida untuk menerima tawaran menjadi duta sebuah syarikat yang dikenali sebagai YSLM akhirnya tidak menjadi kenyataan setelah pihak aktres tersebut menarik diri daripada menjadi wajah utama syarikat tersebut.

Sejumlah wang token bernilai RM80,000 yang diberikan kepada Datin Umie Aida atau lebih mesra disapa sebagai Umie menimbulkan kesangsian aktres berkenan.

Umie Aida Sangsi Tujuan Pemberian RM80k, Tiada Dalam Tawaran Asal


Apakah tujuan sebenar wang tersebut diberikan kerana ia bukan seperti mana yang dibayangkankan pihak YSLM saat dia mula-mula ditawarkan menjadi duta kerja amal tersebut.

Portal Murai telah menghubungi sendiri Heroin filem Embun untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai penarikan diri Umie sebagai duta YSLM.

“Setelah dipertemukan dengan pihak YSLM tempoh hari saya bersetuju dengan tawaran mereka menjadi artis naungan syarikat tersebut bagi untuk  duta bagi acara amal yang mereka jalankan. Namun pihak kami belum lagi menandatangani sebarang kontrak dan sebagainya.

“Tetapi selepas itu pihak YSLM ada memberikan saya wang tunai sebanyak RM80,000 sebagai tanda token yang saya rasakan ia bukanlah seperti mana yang dibincangkan awal. Saya merasa kurang enak dengan pemberian sebanyak itu kerana dari awal lagi kami bersetuju ianya  merupakan penglibatan secara amal.

“Lanjutan daripada itu, saya telah memutuskan untuk tidak meneruskan peranan saya sebagai  duta dan artis naungan syarikat tersebut, serta  turut memulangkan token sebanyak RM 80,000 itu kerana merasakan ianya bukan milik saya.

“Sebelum ini memang tiada perbincangan atau memang daripada pihak YSLM untuk memberikan saya sejumlah duit token tetapi kami memang ada bersetuju tentang komitmen yang perlu saya lakukan sebagai duta amal syarikat itu

"Namun, semua itu  semua berubah bila  hadiah pemberian yang berupa wang tunai itu diberikan. Perkara ini menyebabkan saya berasa tidak sedap hati dan memilih untuk tidak bekerjasama langsung dengan syarikat terbabit,”tambah aktres ini kepada Murai.

Pelakon tersebut yang kini telah pun berhijab itu bimbang akan berlaku salah faham kepada umum khususnya Umie sebelum ini dilihat pernah  menghadiri majlis anjuran syarikat YSLM itu.

Jadi untuk mengelakkan sebarang masalah di masa akan datang Umie telah tampil lebih awal untuk memberitahu umum mengenai status sebenarnya dengan syarikat YSLM tersebut.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers