Tragedi #MH370, Aril Tak Halang Kerjaya Puteri Sebagai Pramugari

Tragedi #MH370, Aril Tak Halang Kerjaya Puteri Sebagai Pramugari

Tragedi #MH370, Aril Tak Halang Kerjaya Puteri Sebagai Pramugari


Tragedi kehilangan pesawat #MH370 sememangnya memberi kesan kita semua rakyat Malaysia. Ditambah pula jika ada dikalangan ahli keluarga kita yang bekerja di sektor penerbangan.

Bagi penyanyi dan juga penyampai radio ERA FM, Khiril Azam Pilus ataupun lebih dikenali sebagai Aril, meskipun bimbang dengan keselamatan isterinya, Puteri Erma Edlinda yang merupakan seorang pramugari kepada syarikat penerbangan Saudi Arabian Airlines, dia tidak akan menghalang isterinya itu dari meneruskan kerjayanya sebagai pramugari.

“Itu kerjaya dia, saya tak pernah larang dia untuk tidak bekerja kerana saya faham bukan semua orang berani nak lepaskan impian dan kalau itu impian dia, saya mahu dia teruskan.

“Saya juga tahu pelbagai risiko mungkin terjadi ketika dia sedang bertugas namun ianya tidak halang saya untuk sekat kerjaya dia, saya sudah sedia dan redha untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

“Saya faham, dengan tragedi kehilangan pesawat MH370, ramai yang bimbang dengan keselamatan anak kapal dan juga penumpang.

“Pada saya, selagi dia mampu untuk teruskan kerjaya dia, saya benarkan dia bekerja dan sentiasa doakan keselamatan dia.

“Saya juga berharap agar masyarakat hentikan penyebaran berita yang tidak sahih tentang insiden MH370, tolong hentikan spekulasi agar tidak mengguris hati ahli keluarga penumpang dan juga anak kapal tersebut. Teruskan berdoa agar semuanya selamat,” ujarnya ketika ditemui pada majlis resepsi kedua mereka bertempat di Saloma Bistro, pada malam Sabtu.

Dalam pada itu, penyanyi berusia 29 tahun ini memberitahu buat masa ini mereka sedang sibuk dengan karier masing-masing dan belum membuat perancangan mengenai cahaya mata.

“Kami masih belum membuat sebarang perancangan mengenai cahaya mata kerana buat masa ini saya tengah fokus dengan kerjaya saya dan dia pun sibuk dengan karier dia.

“Oleh sebab itu saya menunggu hari yang baik iaitu dia balik ke Malaysia dan akan bekerja disini... Walaupun saya tahu dia masih terpaksa tinggal saya selama tiga atau empat hari untuk bertugas.

“Sebagai suami, kita kena faham dan kena terima, mungkin perkara-perkara sebegini yang membuatkan kami rasa seperti pengantin baru,” ujarnya ketawa.

Selain itu, penyanyi berusia 29 tahun ini juga turut menceritakan perubahan yang berlaku selepas berkahwin.

“Saya rasa perubahan paling besar adalah tanggungjawab. Bila kita dah berkahwin secara tak langsung dah ada dua keluarga dan saya kena hormat serta jaga hati kedua-dua belah pihak.

“Kalau dari segi makanan dan minum saya rasa tiada perubahan kerana isteri saya tidak ada di sini dan saya yang uruskan sendiri. Tapi jika dia balik, Insya Allah dia yang uruskan.” tambahnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers