Korban Nyawa Punca Fmfa Dibatalkan

Korban Nyawa Punca Fmfa Dibatalkan

Korban Nyawa Punca Fmfa Dibatalkan


Festival muzik terbesar di Asia Tenggara, Future Music Festival Asia 2014 (FMFA) yang bakal memasuki hari terakhir penganjuran iaitu hari ini Sabtu, 15 Mac 2014 telah dibatalkan menurut sumber daripada penganjur.

Kenyataan media telah dikeluarkan oleh pihak Livescape Asia sebagai respons kepada laporan berita yang dikeluarkan pada tengahari tadi mendakwa acara muzik tersebut telah menyebabkan kematian sebanyak 5 orang penonton yang hadir.

Sehingga jam 5 petang ini, pihak penganjur memastikan bahawa kematian yang melibatkan penonton yang hadir ke FMFA hanya seorang dan bukan 5 seperti yang didakwa media.

Korban Nyawa Punca Fmfa Dibatalkan


Laporan polis telah dibuat mengenai dakwaan ini dan siasatan akan dibuat bersama pihak berkuasa bagi mengenalpasti punca insiden Ini.

FMFA telah bertemu dengan pihak berkuasa yang terlibat dalam penganjuran acara muzik ini iaitu Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Stadium Nasional Bukit Jalil, Millennium Patriot Security, RELA dan pegawai serta pembantu perubatan.

Korban Nyawa Punca Fmfa Dibatalkan


Mengambil kira keselamatan umum pihak Livescape Asia memutuskan untuk tidak meneruskan penganjuran hari ketiga Future Music Festival Asia 2014.

Maklumat mengenai pemulangan semula wang tiket bagi hari ketiga FMFA ini akan dibuat dalam masa seminggu. Pemegang tiket boleh berbuat demikian dengan login masuk ke www.futuremusicfestival.asia untuk maklumat lanjut.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers