Noh Hujan Tujukan Lagu Untuk Mizz Nina

Noh Hujan Tujukan Lagu Untuk Mizz Nina

Noh Hjan Tuujukan Lagu Untuk Mizz Nina


Selepas lapan tahun bersama band Hujan, vokalis utama band itu, Noh Salleh kini mengorak langkah membuka lembaran baru dalam hidupnya sebagai penyanyi solo.

Sebagai permulaan bergerak secara solo, Noh bakal tampil dengan album pertamanya dengan lima buah lagu baru yang mengetengahkan adunan muzik yang nyata berbeza daripada karya yang pernah dihasilkan bersama band Hujan sebelum ini.

Kata Noh, minatnya terhadap karya muzik jazz dengan elemen pop Nusantara adalah pendorong utamanya untuk bergerak solo.

“Dalam album terbaru saya ada beberapa buah lagu yang saya dedikasikan khas buat individu yang selalu memberi inspirasi kepada saya…Individu tersebut merupakan isteri, ibu bapa, mertua dan kumpulan Hujan.

“Angin Kencang dan Bunga Di Telinga merupakan lagu yang saya cipta khas buat Nina dan Biar Seribu didedikasikan buat ibu dan bapa serta kedua mertua sempena ulang tahun perkahwinan mereka.

“Mereka dan Hujan banyak memberi inspirasi kepada saya sepanjang proses penghasilan album dilakukan,” kata Noh Salleh ketika ditemui pada majlis pra dengar single terbarunya, ‘Angin Kencang’ minggu lalu.

“Sebagai permulaan saya akan tampil dengan album pertama tidak lama lagi…Ada lima buah lagu baru dan adunan muziknya sangat berbeza daripada karya yang pernah dihasilkan bersama band Hujan sebelum ini.

“Dalam album ini, karya-karya yang saya cipta sendiri yang turut mendapat sentuhan kreatif daripada pemuzik dari Indonesia memang berbeza.

“Menerusi album ini, peminat akan nampak sisi berbeza saya dan saya mengharapkan peminat akan menerimanya,” ujarnya.

Selain Angin Kencang, Biar Seribu dan Bunga Di Telinga, lagu lain yang turut dimuatkan dalam album ini adalah Sang Penikam dan Gelung.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers