Siapa Hero & Heroin Drama Bakal Menyinar di 2014?

Siapa Hero & Heroin Drama Bakal Menyinar di 2014?

Siapa Hero & Heroin Drama Bakal Menyinar di 2014?

2013 menyaksikan beberapa nama pelakon lelaki dan wanita menjadi bualan hangat peminat drama-drama Melayu. Ada di antara nama-nama ini merupakan bakat baru, namun ada juga sebenarnya sudah lama melibatkan diri dalam dunia lakonan, tetapi baru mendapat perhatian.

Melangkah ke 2014, is memilih tujuh nama yang dijangka menjadi tumpuan peminat!

1) Nelydia Senrose


Nelydia Senrose


Teman wanita kepada Qi Razali ini semakin hari semakin meningkat popularitinya. Ramai penerbit suka mendapatkan khidmat Nelydia kerana dia tidak pernah menghampakan setiap kali beraksi. Lihat sahaja lakonannya dalam drama bersiri ‘Cinta Jannah’. Meninggalkan kesan bukan? Sementara itu, penampilannya dalam filem Cinderella pula dilihat sebagai cara terbaik Nelydia mengakhiri tahun 2013. Mungkin selepas ini lebih banyak tawaran berlakon filem yang bakal diraih olehnya.

2) Azlee Khairi


Azlee Khairi


Jejaka berusia 24 tahun secara tiba-tiba meraih populariti di luar jangkaan setelah beraksi sebagai hero drama kegemaran jutaan peminat, ‘Love You Mr. Arrogant’. Jika diimbas, sudah banyak drama telemovie mahupun filem yang dilakonkan oleh lelaki ini, namun ‘Love You Mr. Arrogant’ paling menjadi. Azlee membuktikan dia mempunyai sisi berbeza yang boleh ditonjolkan seandainya diberi peluang. Melihat kepada populariti Azlee ketika ini, tidak mustahil jejaka ini akan terus mengorak langkah pada tahun hadapan.

3) Nad Zainal


Nad Zainal


Pelakon genit ini punya bakat lakonan yang tidak harus dipertikaikan lagi. Pelakon yang cuba terjun ke bidang pengacaraan ini punya gaya tersendiri setiap kali beraksi. Nad dilihat bijak menarik minat penonton untuk menyaksikan lakonannya. Paling penting, pelakon ini sabar dan gigih berusaha untuk mendapat tempat dalam industri. Bukan cuba mencipta kontroversi yang tidak sepatutnya.

4) Shukri Yahya


Shukri Yahya


Nama ini mungkin tidak begitu dikenali, tetapi GUA melihat pesona yang ada dalam diri pelakon yang memulakan langkah dalam dunia lakonan dengan membintangi filem ‘Jiwa Taiko’, arahan Osman Ali. Setelah itu, Shukri membintangi siri popular ‘Juvana’. Namun, Shukri gagal menonjol seperti Johan As’ari dan Syazwan Zulkifli.

Bagaimanapun, pelakon ini tidak mudah putus asa bagi membuktikan dia mampu menjadi pelapis kepada hero-hero sedia ada. GUA dimaklumkan pelakon ini tidak malu menjalani satu demi satu ujibakat untuk mendapatkan peranan yang diingini. Jadi, tidak hairanlah kelibatnya mula disedari setelah membintangi siri ‘Sahabat’ di samping Liyana Jasmay, Syarif Sleeq, Izzue Islam, dan Aedy Ashraff.


kredit foto : Utusan online 

5) Emma Maembong


Emma Maembong


Pelakon yang kini dipercayai menjalin hubungan cinta dengan Zizan Razak ini mula mendapat perhatian apabila tampil dalam drama 'Kau Yang Terindah', arahan Erma Fatima, di samping Nazim Othman dan Neelofa. Emma dilihat bijak membawa diri dalam dunia hiburan. Biarpun pernah mencipta beberapa kontroversi di awal kemunculannya dahulu, tetapi Emma dilihat berjaya melepasinya.

Melihat kepada perkembangan kerjayanya ketika ini, GUA percaya Emma mampu pergi lebih jauh jika dia tidak mengulangi kesilapan lalu dan sentiasa memperbaiki mutu lakonannya. 

6) Syarul Ridzwan



Syarul Ridzwan



Pemenang tempat ketiga peraduan Hero Remaja 2012 ini dilihat sedang mengorak langkah dalam dunia lakonan. Dengan rupa paras yang kacak serta bakat lakonan yang ada padanya, tidak mustahil Shahrul Rizdwan akan terus mencipta nama di tahun hadapan. 

Satu kelebihan pelakon ini, dia tidak menolak melakonkan watak antagonis seperti yang sering dilakukan oleh kebanyakkan pelakon di awal kemunculan mereka. Mesti ramai yang menyampah dengan kelibat Syarul ketika membintangi ‘Love You Mr. Arrogant’ bukan? Beraksi sebagai Faisal yang tergila-gilakan Zaara, Syarul mengundang rasa benci di kalangan penonton.

Terbaru, Syarul berjaya diangkat sebagai hero drama online ‘Sweetheart Fantasia’ bergandingan dengan Emma Maembong. Ini membuktikan kehadirannya dalam bidang lakonan semakin diterima ramai pihak.

7) Zara Zya


Zara Zya


10 tahun bukanlah satu tempoh singkat untuk mencipta nama. Heroin 'Love You Mr. Arrogant' membuktikan kesabaran pasti ada imbuhannya. Kini pelakon ini meraih populariti yang tidak disangka-sangka. Malah sudah punya kelab peminat sendiri, 'Love Zara Zya FC'. Bagi GUA Zara punya pesona tersendiri dalam lakonan. 

Mengambil keputusan untuk berehat sebentar selepas penggambaran 'Love You Mr. Arrogant'tempoh hari, Zara akan kembali bekerja bermula Januari ini. Ini kerana Zara tidak mahu berdiam diri terlalu lama kerana bimbang dilupakan peminat. Jadi, 2014 mungkin menjadi tahun sibuk kepada Zara sehingga mampu melonjak namanya lebih tinggi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers