Selepas 11 Tahun Menjanda, Syani Cuak Kahwin Kali Kedua

Selepas 11 Tahun Menjanda, Syani Cuak Kahwin Kali Kedua
Selepas 11 Tahun Menjanda, Syani Cuak Kahwin Kali Kedua

Selepas 11 Tahun Menjanda, Syani Cuak Kahwin Kali Kedua


 “11 tahun saya hidup bersendirian... Sudah tentu saya rasa sangat takut untuk kembali mendirIkan rumah tangga, tapi apa-apa pun saya harap kali ini perjalanan akan menjadi lebih mudah.”

Itu kata Syanie ketika ditanya mengenai perkahwinannya yang bakal berlangsung pada 1 Mac 2014 ini dengan seorang jejaka yang dikenali sebagai Nadi Putera Mohd Zainol.

Menurut pelakon berusia 39 tahun itu selepas 11 tahun memegang gelaran janda, sudah tentu kali ini dia melihat institusi perkahwinan itu sebagai sesuatu yang lebih berbeza daripada sebelum ini.

“Kegagalan rumah tangga yang dibina pada tahun 2002 lalu, tak patahkan semangat Syanie untuk berkahwin lagi.

“Dalam masa 11 tahun menjanda, Syanie ada juga berkawan dan kenal dengan beberapa orang lelaki, tapi ternyata mereka bukan jodoh sayA. Saya sendiri tak sangka, akan bertemu jodoh dengan orang ‘di depan mata’.

“Saya pernah berkawan rapat dengan Putera 7 tahun lalu, tapi ketika itu kami sekadar teman biasa,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran Masterchef Malaysia All Stars di Berjaya Times Square, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kata Syanie lagi, dia sendiri tidak menyangka akan bertemu kembali dengan Putera dan terus memutuskan untuk membawa hubungan mereka ke peringkat yang lebih serius.

Syanie dan Nadi Putera telah mengikat tali pertunangan dalam sebuah majlis ringkas di Petaling Jaya, Selangor, yang hanya dihadiri keluarga terdekat pada 10 Ogos lalu.

Tambah Syanie, cintanya dengan Putera kembali bertaut ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kedah untuk menghadiri majlis perkahwinan salah seorang teman mereka beberapa bulan lalu.

Dalam pada itu Syanie memberi- tahu, majlis resepsi akan berlangsung di Pantai Chenang, Pulau Langkawi, Kedah bertemakan ‘beach wedding’.

“Saya sudah lama mengimpikan perkahwinan tepi pantai dan insya-Allah bakal direalisasikan kali ini. Saya mahukan majlis yang ringkas dan akan mengeratkan hubungan antara keluarga kedua-dua belah pihak,” katanya yang kini telah mendapat tajaan busana resepsi dan malam berinai serta bunga telur.

Syanie merupakan salah seorang selebiriti g bakal berentap dalam MasterChef Selebriti All Stars Malaysia (MCMAS) yang bakal bersiaran pada 23 November ini.

Kepada anda semua, kalau nak tengok Syanie beraksi dengan 19 selebiriti masterchef lain, jangan lupa tonton MCMAS pada setiap Sabtu hingga Selasa, jam 9.00 malam secara eksklusif menerusi saluran Ria (104) dan siaran serentak di Maya HD (135).

Mahu menonton MCMAS tetapi masih belum memiliki Astro di rumah? Mudah sahaja layari laman web www.astro.com.my/shop atau hubungi 1300 82 3838 untuk melanggan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers