Nikmati hiburan digital!

Malaysia, Hiburan, Asian Broadcasting Network, Nikmati, digital


NOR RAIDAH AWANG
18 Jun 2013

PENGENDALI siaran kabel TV digital pertama di Malaysia, Asian Broadcasting Network (M) Sdn Bhd (ABN) telah melancarkan televisyen dan internet di bawah jenama ABNxcess, ABNxcess menawarkan pakej menarik yang boleh didapati dengan harga RM 158.99 sebulan untuk TV dan capaian Internet.

Terdapat lebih 50 siaran TV seluruh dunia, 10 siaran berdefinisi tinggi (HD) tanpa caj tambahan, lapan ‘free to air’ siaran TV tempatan dan tujuh siaran radio. Antara siaran TV antarabangsa yang terdapat dalam pakej ABNxcess adalah News Asia, Aljazeera dan Trace TV.

Menjanjikan siaran berterusan meskipun dalam cuaca hujan, ABNxcess menggunakan kabel gentian optik bukan satelit. Menurut Pegawai Eksekutif ABN Xcess, Sreedhar Subramaniam, Internet berkelajuan tinggi ini juga mampu dimiliki oleh semua golongan.

"Pihak kami sentiasa memastikan masyarakat dapat akses yang baik untuk semua rancangan pendidikan dan hiburan selaras dengan wawasan kerajaan untuk merapatkan jurang digital serta pengetahuan ekonomi yang kukuh.

"Dengan tawaran murah yang diberikan bakal mengubah Lanskap sosial, persekitaran dan ekonomi negara. Semua isi rumah juga boleh berhubung dengan mudah," katanya yang ditemui ketika majlis pelancaran tersebut.

Bertemakan 'ERA BARU' program tersebut dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Hadir sama  Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Pengerusi Eksekutif ABN Media Group, Tan Sri K.K Eswaran dan Pengerusi ABN, Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor.

Menampilkan hos terkenal tanah air, Linda Onn dan Nabil, majlis ini turut dimeriahkan dengan persembahan artis-artis popular tempatan dan juga luar negara seperti Datuk M.Nasir, Anuar Zain, Soo Wincci, Najwa Latif, One Nation Emcee, Bob Tutupoly dan Somnur Monir Konal dari Bangladesh.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers