Kelawak mula cipta nama

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, BMB, Bintang Mencari Bintang, Kelawak, mula, cipta, nama


RAZIATUL HANUM A. RAJAK
17 Jun 2013

BEKAS peserta Bintang Mencari Bintang (BMB), Kelawak yang dianggotai Syed Atiq dan Muhd Maaruf sudah mula mengorak langkah pertama dalam dunia lakonan.

Atiq dan Maaruf tampil di pentas Teater Nyonya & The Gang yang mula dipentaskan bermula Jumaat lalu hingga Khamis ini.

Menurut Atiq, watak yang ditawarkan kepadanya berbeza selepas keluar daripada program realiti BMB.

“Saya bekas pelajar Aswara, jadi dah biasa dengan teater. Tapi, sebelum ini saya selalu bawa watak serius.

“Sekarang ini, saya seperti sudah dicop untuk bawa watak lawak,” katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui baru-baru ini.

Atiq memegang watak sebagai Sam, seorang yang alim tapi penuh muslihat, sementara Maaruf pula membawa watak Zack.

Keletah kedua-dua anak muda ini dapat disaksikan pada babak selingan di mana mereka bernyanyi dan menari bersama Don Dang Crew, Zeppo Youngsterz Crew dan Secrets Crew.

Akui Atiq, di pentas teater, dirinya lebih bebas berkarya mengikut acuannya sendiri.

“Saya lebih bebas berkarya di sini. Kalau dalam BMB, mungkin saya tak boleh terlalu bebas sebab saya perlu dengar dan hormati pendapat Raja Azura dan Maaruf,” katanya yang menyimpan impian untuk berlakon di samping pelakon terkenal, Stephen Chou.

Dalam perkembangan lain, Kelawak bakal tampil di pentas akhir BMB, Ahad ini.

iskandarX: Semoga Kelawak dapat menjadi kumpulan lawak yang mahsyur.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers