Konsert Thunder In The East ditunda

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Konsert Thunder In The East, Ditunda


WARTAWAN SINAR HARIAN
26 Jun 2013

EKORAN masalah jerebu yang melanda negara , konsert Thunder In The East 2013 yang bakal menampilkan empat gergasi rock Asia, Ahad ini terpaksa ditunda.

Loudness (Jepun), Search (Malaysia), Rusty Blade (Singapura) dan Slank (Indonesia) bakal bergabung di atas satu pentas yang sama untuk menggegarkan Stadium Merdeka, Kuala Lumpur.

Menurut jurucakap Clockwork Event, Shamir, pihaknya terpaksa akur dengan keadaan cuaca yang berada pada tahap tidak sihat.

“Pihak kami prihatin terhadap keadaan cuaca yang melanda negara kita ketika ini, apatah lagi ia berada di dalam situasi yang cukup ‘tidak sihat’.

“Lagipun ia turut melibatkan kesihatan pemuzik dan  peminat supaya tidak terjejas”,  katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Pihaknya juga ada menerima panggilan daripada pihak Loudness berhubung situasi tersebut.

“Sebelum ini Loudness juga ada menghubungi kami dan menyatakan kekesalan dengan situasi yang melanda Malaysia.

“Malah, mereka juga cukup memahami perasaan peminat yang berkobar-kobar untuk menyaksikan persembahan mereka, namun kesihatan lebih penting daripada segala-galanya,” katanya.

Tambahnya, “bagi peminat yang sudah memiliki tiket konsert, tidak perlu risau kerana ia masih boleh digunakan dan pihak kami akan memikirkan ‘sesuatu’ untuk diberikan kepada peminat yang sudah membeli tiket sebagai tanda ingatan kami terhadap mereka.”

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers