Dilanggar Teruk, Zuraini Mahu Bawa Kes Ke Mahkamah!

KUALA LUMPUR, 11 DIS 2012: Biarpun sudah sebulan lebih pelakon Zuraini Kassim keluar dari hospital selepas berdepan dengan kemalangan yang teruk, namun kesannya masih lagi dirasai hingga kini. Selain tidak mampu bergerak cergas selepas tulung rusuknya retak, penglihatannya juga sesekali agak kabur.

"Semua kesan ini saya alami selepas berdepan dengan kemalangan tersebut," kata Zuraini tatkala ditemui murai.com.my di majlis Seniman, petang semalam.

Pada 22 Oktober lalu, pelakon Zuraini Kassim telah berdepan dengan kemalangan sewaktu mahu menghantar anak lelakinya ke sekolah sewaktu mahu menghantar anak lelakinya ke sekolah. Dia telah dilanggar sebuah kereta yang dipandu lelaki Cina ketika dia menuju masuk ke selekoh.



Ekoran daripada itu, terpaksa dikejarkan ke Hospital HUKM, Cheras. Dia tela dihantar oleh pemandu kereta tersebut. Kemalangan
tersebut berlaku jam 7.15 pagi berdekatan dengan Leisure Mall, Cheras.

"Saya berada di hospital tersebut selama lebih kurang 5 hari dan sebaik saja keluar saya hanya diberikan ubat penahan sakit sahaja.

"Hanya lebih kurang 2 minggu saja saya mengambil ubat tersebut. Kemudian saya berhenti dan tidak ambil lagi. Sebab saya sudah tidak larat mengambilnya.

"Ubat penahan sakit itu diberikan kerana doktor beritahu tidak ada ubat lain yang perlu saya ambil kerana saya hanya mengalami keretakan tulang saja dan bukannya patah tulang.

"Jadi, kebiasannya keretakan yang dialami oleh seseorang itu akan pulih. Dalam kes saya ini, saya terpaksa ambil masa sekurang-kurangnya 6 bulan untuk pulih sepenuhnya daripada keretakan yang saya alami ini," katanya.

Ditanya sama ada kos pembiayan perubatan dan kos baikpulih motorsikal ditanggung oleh pemandu tersebut, Zuraini pantas berkata tidak.

"Tidak. Dia tidak keluar sesen pun. Padahal yang salah adalah dia. Saya sudah buat report polis dan saya juga sudah lantik peguam untuk bawa kes ini ketengah. Kita tengoklah macam nanti.

"Apa yang saya lakukan ini, bukan sebab mahu dia bayar kos perubatan dan kos baikpulih motorsikal yang keseluruhannya berjumlah lebih kurang RM5,000.

"Tapi, ia juga sebagai tuntutan gantirugi atas punca hilang mata pencarian kerana saya bukan saya tidak mampu berlakon sekarang ini tetapi juga masih belum pulih sepenuhnya dan hendak pulih pula mengambil masa yang cukup lama.

"Jadi, kalau hendak pulih pun mengambil masa 6 bulan, bayangkanlah tempoh masa yang saya perlu albim untuk berehat daripada berlakon," katanya lagi.

Bro, lama tak nampak kat Balik Pulau bro?? Tak singgah kat Pasar Tani baru tu ker?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers