iskandarX Society Politik - BN Mahu Kurangkan Penghijrahan 200,000 Rakyat Kelantan

PASIR PUTEH, 15 Julai (Bernama) -- Barisan Nasional (BN) Kelantan akan berusaha mengurangkan penghijrahan keluar lebih 200,000 rakyat dari negeri ini mencari kerja jika diberi peluang memerintah pada pilihan raya umum ke-13 kelak.








Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata jumlah terbesar berbanding dengan negeri-negeri lain itu tidak boleh dibiarkan berterusan.

"Ia menimbulkan implikasi besar terhadap institusi keluarga dan gejala tidak sihat kepada masyarakat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Eksplorasi Khas Himpunan Mahasiswa Kelantan (HIMSAK) di Tok Bali di sini, Ahad.

Mustapa mengulas tuntutan lima perkara oleh Presiden HIMSAK, Mohd Faizal Daud yang berucap di majlis itu yang mahukan peluang pekerjaan, adanya pembinaan rumah, kebajikan orang tua dijaga, infrastruktur dan usaha memperkasakan agama Islam diteruskan.

Beliau yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, berkata jika BN diberi peluang memerintah Kelantan, keutamaan akan diberi dalam usaha menarik pelaburan, menyediakan bekalan air bersih, perumahan kos rendah dan prasarana yang lebih baik.

-- BERNAMA

Kalu tak nak orang keluar mencari kerja diluar negeri, so kerajaan negeri patut usahakan untuk memberikan pelunag pekerjaan, import pelabur-pelabur untuk membuka, kilang, shooping komplek, pawagam, bowling center, kalau takat melabur dalam bidang kebudayaan, anak-anak Kelantan dah boring dah tu sebab dorang chow ke chow-kit.


BN Mahu Kurangkan Penghijrahan 200,000 Rakyat Kelantan – Perak Today

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers