Komuniti India Muslim anjur hari kebudayaan



GEORGETOWN – Pertubuhan Komuniti India Muslim Malaysia akan mengadakan Hari Kebudayaan India Muslim pada 7 Julai ini bagi mendedahkan kebudayaan komuniti itu kepada pelbagai lapisan masyarakat di negara ini.



Presidennya, Meera Mydin Mastan berkata, karnival sehari itu akan berlangsung dari 8 pagi sehingga 11 malam di pekarangan Masjid Kapitan Keling di sini.


Antara acara yang dijadual ialah jualan makanan tradisional India Muslim serta pameran barang lama termasuk hiasan rumah yang menjadi kebanggaan komuniti itu, katanya kepada pemberita, di sini hari ini.


Beliau berkata, karnival dijangka menarik kehadiran 25,000 pengunjung yang bakal menyaksikan aktiviti membuat roti canai sepanjang 420 meter untuk dicatat dalam Malaysia Book of Records.


Orang ramai juga berpeluang menikmati hidangan ”kanthuri” (nasi daging kambing) yang diberi secara percuma kepada pengunjung, katanya.


Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh menghubungi sekretariat program Mohd Rizwan Abu Ghafoor Khan menerusi talian 016-5922010, katanya. – BERNAMA


Kalau takat kebudayaan yang berkaitan dengan Islam baguslah tapi kalau kebudayaan yang berkisarkan dan berdasarkan Hindu patut hentikan sahaja niat tu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers