Rutin latihan Suryani lancar


KANDUNGANNYA kini yang mencecah usia tujuh bulan bukan halangan buat ratu menembak negara, Nur Suryani Mohd. Taibi mempamerkan pretasi memberangsangkan pada setiap sesi latihan yang diharunginya.



Malah, penembak kelahiran Ipoh, Perak ini nyata lebih bersemangat untuk meneruskan misinya memburu sebutir pingat pada Sukan Olimpik London yang bermula Julai nanti.


“Segalanya berjalan dengan lancar. Tiada masalah terutama daripada aspek kesihatan. Malah, kandungan saya langsung tidak menganggu kelancaran saya menjalani latihan sebanyak lima kali seminggu,” ujar Nur Suryani.


Hanya menunggu detik berlepas ke kota London pada 22 Julai nanti, Nur Suryani kini dalam fasa menguatkan aspek mental bagi menghadapi temasya sukan terbesar dunia itu.


“Fizikal dan teknikal, saya tidak mempunyai masalah besar kecuali mencari masa untuk menyesuaikan diri sebelum melakukan bidikan.


“Yang saya pentingkan kini ialah kekuatan mental kerana pelbagai kemungkinan bakal terjadi sepanjang pertandingan seperti kecewa apabila tidak dapat melakukan bidikan yang sempurna,” katanya ketika ditemui di Lapang Sasar Menembak, Majlis Sukan Negara (MSN) di Bukit Jalil semalam.


Ditanya mengenai pengumuman tajaan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang dilakukan oleh Perdana Menteri baru-baru ini untuk menaja suaminya, Marhazli Mhotar ke London, Nur Suryani menjelaskan yang dia masih tidak mendapat kata putus.


“Saya tahu mengenai perkara tersebut namun masih tiada respons terkini daripada pihak terbabit. Mungkin mereka berurusan secara terus dengan MSN. Saya tidak tahu.”


“Cuma tiket sudah ditetapkan iaitu saya akan berlepas pada 22 Julai manakala suami akan berangkat pada 25 Julai. Saya sekarang sedang cuba untuk menukarkan tarikh penerbangan suami agar sama dengan saya.


“Sekiranya tiada masalah, saya akan bertanding seperti yang dijadualkan,” katanya yang akan memulakan aksi dalam acara Air Rifle 10 meter wanita pada hari pertama kejohanan, iaitu sehari selepas majlis pembukaan berlangsung.


Dalam pada itu, Nur Suryani turut mendapat suntikan semangat apabila Ketua Kontinjen Malaysia ke Sukan Olimpik, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid melawat sesi latihannya semalam.


Tun Ahmad Sarji turut melahirkan rasa kagum dan berpuas hati dengan pretasi yang ditunjukkan oleh ratu menembak negara itu.


“Saya diberitahu prestasi Nur Suryani lebih baik berbanding sebelum ini. Ini secara tidak langsung memberi impak positif untuknya meraih pingat di Olimpik nanti,” katanya.


Saya pun nak tengok jugak Nur Suryani beraksi nanti, Tun pun takkan melawat je supply la apa yang patut, kita buktikan yang kita boleh berjaya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers