HSBC BANK PALING JAHAT DIDUNIA

HSBC BANK PALING JAHAT DIDUNIA


FREEMASON:

HSBC BANK PALING JAHAT DIDUNIA 

Masih ingatkah lagi kezaliman Bank HSBC yang bertindak menutup akaun semua badan-badan kemanusiaan yang menyalurkan sumbangan ke Gaza??

Harus diingat, semua peperangan-peperangan yg berlaku adalah hasil percaturan dari bank-bank, dan HSBC salah satu daripadanya. Semua bank dicontrol oleh Rothschild.

WAJAH SEBENAR HSBC BANK 

HSBC adalah singkatan dari Hong Kong Shanghai Banking Corporation, ditubuhkan pada Mac 1865 di Hong Kong oleh seorang agen Rothschild bernama Sir Thomas Sutherland dari keluarga Sutherland Matheson.

Pada 1884, Thomas telah terpilih sebagai ahli parlimen British sehingga sehingga 1900 bersamaan tahun akhir kerajaan China membuat pinjaman 47.8 juta pound. Kini pada era 2000, HSBC adalah sepenuhnya milik China komunis. Ia telah melakukan pelbagai urusniaga di luar pemikiran manusia (pastinya di bawah arahan Rothschild)

Pada Disember 2010, wartawan Jennifer Rubin dari akhbar Washington Post mendedahkan, bank HSBC telah membuka cawangan di Iran tetapi apabila dihubungi, pegawai operasi bank memberitahu mereka tidak melakukan apa2 urusniaga disana. 

Apa yg menghairankan, HSBC memasuki Iran melalui bantuan kerajaan Amerika sedangkan kabinet Iran sentiasa menghebahkan ketegasan sikap anti-Amerika mereka.

Ini membuktikan kebenaran bahawa kerajaan Iran pimpinan Ahmadenijad sebenarnya boneka Amerika dan berita ketegangan Iran dan Amerika sengaja di api-apikan di akhbar bagi membangkitkan kemarahan dunia agar umat Islam menyerang umat barat, dan mempercepatkan Perang Dunia Ke 3. 

Sebelum itu pada Ogos 2010, Dean Henderson penganilisis ekonomi dari Amerika mendedahkan dalam artikelnya HSBC: The World Dirtiest Bank berkaitan kegiatan sebenar HSBC. 

Menurutnya, bank HSBC adalah pemain utama dalam operasi perdagangan dadah dunia semenjak berlakunya Perang Candu di negara China. Ketika perang Vietnam, HSBC memainkan peranan yg sama dalam urusniaga dadah heroin yang dilakukan perisik CIA.

Dalam kenyataan Henderson, HSBC sebenarnya dibuka oleh keluarga Sutherland yang sebelum itu berurusan dalam pasaran gelap jualan dadah di China dengan William Jardine sehingga membentuk satu syarikat baru Jardine Matheson. 

Ibu pejabat HSBC Hong Kong sekarang, juga terletak bersebelahan dengan bangunan ibu pejabat Freemason Hong Kong. 

Menurut Henderson, dagangan emas di Dubai, Lubnan dan London juga sebenarnya dikuasai 100% oleh HSBC termaksuk bank utama kegunaan CIA iaitu Marine Midland Bank. 

Keadaan ini membuktikan bahawa HSBC bukan sekadar menyimpan wang tetapi agen konspirasi Rothschild yang memainkan peranan utama dalam peralihan ekonomi dunia.

======================================================================

BANGUNAN HSBC PULAU PINANG 

Bangunan HSBC di Pulau Pinang. Di Malaysia, HSBC adalah bank tertua dan ditubuhkan pada 1884. Pada tahun yg sama juga, Major Samuel Dunlop dilantik dilantik sebagai Canselor Residen bagi Pulau Pinang.
Major Samuel adalah ahli organisasi Yahudi Freemason dan pada 1855 beliau menjawat jawatan tertinggi Freemason di Singapura. 

============================================================================================================================================

CHINA DITUGASKAN MENYIAPKAN KELENGKAPAN PERANG DUNIA KETIGA 

Seperti yg telah dirancang, China skrg menjadi pendahulu kpd operasi galian minyak dan pasaran emas dunia. 

Selepas Saddam Hussein ditumbangkan, semua minyak rakyat Iraq mula dibawa keluar tentera Amerika melalui kapal-kapal minyak di sepanjang pantai Israel dan Lubnan. Minyak yg bertan-tan ini dibawa ke China bagi tujuan pemprosesan. 

Kilang-kilang pemproses minyak mentah yg berada di China skrg adalah milik kroni-kroni Rothschld dan semua itu adalah hasil usahasama dgn kerajaan komunis China. 

Ini menunjukkan Komunis China skrg adalah pengeluar minyak terbesar di dunia dan ia jelas Komunis adalah salah satu fahaman palsu yg dicipta utk menutup sesuatu rahsia. 

Bank-bank gergasi yg menguasai ekonomi China skrg seperti Bank HSBC dan Bank Of China adalah agen Rothschld yg menguasai pasaran emas, perak. platinum dan lain2.

Manakala kroni Rothschild lain seperti bank Goldman Sachs, Morgan Stanley dan beberapa bank Eropah lain telah membina pelbagai kilang dan gudang besar yg menyimpan pelbagai hasil bumi yg mahal seperti balak, aluminium, besi, konkrit, kaca, traktor dan lain2.

Simpanan bahan2 mentah secara besar-besaran ini adalah sebagai persiapan perang besar pada masa depan. Ia sgt jelas bahawa China digunakan utk menyiapkan kelengkapan bagi persediaan Perang Dunia Ke Tiga. 

Penguasaan China di dalam ekonomi dunia telah pun diberitahu oleh dua agen Rothschild iaitu George Soros dan Henry Kissinger. 

Dalam temu ramah dengan wartawan The Financial Times pada 2009, George Soros menyebut bahawa China akan memimpin Pemerintahan Dunia Baru (New World Order). 

============================================================================================================================

ROTHSCHILD MEMILIH CHINA KUASAI EKONOMI DUNIA 

Walaupun carta ekonomi dunia menunjukkan negara Amerika menduduki tangga pertama tetapi gerak kerja utk meletakkan China di tangga teratas sedang dijalankan dgn giat. 

Pengarah bank Amerika, Yahudi Ben Bernanke telah melakukan pindahan wang secara elektronik kepada bank2 Eropah di China. Transaksi bernilai trillion dollar ini menjadikan ekonomi China meningkat 10 peratus setiap tahun tetapi ekonomi Amerika mula jatuh sedikit demi sedikit. 

Pada 2010, carta ekonomi dunia menunjukkan China berada di tangga kedua selepas Amerika. Dalam pada itu, akhbar2 antarabangsa melaporkan byk syarikat2 pembuat motokar mula menjual saham kepada China. Dua syarikat pembuat motokar terbesar di dunia sudah dimiliki oleh China pada 2010 iaitu Ford dan General Motor. 

Proses pindah milik dan jual beli saham antara syarikat Eropah dan China bukanlah bermaksud China semakin kaya tetapi ia lebih kepada pemindahan penanggus kos syarikat2 tersebut. Rothschild menaikkan ekonomi China supaya China boleh mengambil-alih syarikat2 besar tersebut utk sesuatu tempoh tertentu. Kos2 operasi ditanggung oleh China sendiri. 

Apabila syarikat besar dipindah milik maka negara2 Eropah boleh memberi perhatian terhadap perang-perang besar yg akan dicetuskan pada masa akan datang. 

============================================================================================================================

REPUBLIK CHINA MASA SEKARANG 

Sekarang ekonomi China dibangunkan dengan hebat oleh Rothschild melalui agen-agennya di seluruh dunia. Ekonomi China dihebatkan dgn pelbagai teknologi. 

Mana-mana pembuatan barangan kecil atau besar akan tertulis Made In China. 

Melalui perancangan rapi Rothschild, purata kadar pertumbuhan ekonomi China telah menjadi 9.6% setahun dan kadar ini dijangka stabil sehingga 5 tahun selepas 2011. China dijangka menduduki tempat pertama ekonomi dalam masa berapa tahun ini. 

Kesimpulannya, jelaslah bahawa China adalah antara negara yg dipilih oleh Rothschild utk menjalankan idea-idea masa depan Dajjal. 

Dan kejatuhan pemerintahan beraja China pada 1911 adalah sesuatu yg dirancang, bukannya kebetulan semata2. 

Manakala perancangan tersebut dipegang oleh Rothschild yg dilantik mengetuai projek besar Dajjal mengawal umat dunia tanpa mengira kaum, bangsa dan agama. 

''Who controls the money can control the world...'' 
-Jacob Rothschild

============================================================================================================================
==============================================================

STRATEGI ROTHSCHILD MENJATUHKAN EMPAYAR RAJA CHINA 

Taktik penguasaan Rothschild ke atas negara besar China adalah sama seperti mana Rothschild menguasai Turki Uthamaniyah, Mesir dan Arab Saudi. 
Mereka tidak perlu membuka cawangan bank Rothschild, cukup sekadar merancang dari luar dan menghantar agen-agen yg berkaliber yg taat setia terhadap perjuangan Yahudi-Freemason.

Selain perancangan rapi dari luar negara, Rothschild tidak bersendiran menjatuhkan empayar China. Perancangan rapi itu dibantu oleh ahli-ahli Freemason yg bertaburan di China termasuklah rakyat2 kelas atasan dan menengah itu sendiri. Freemason lebih kpd penguasaan kesetiaan jiwa seseorang warga China manakala Rothschild lebih kpd penguasaan ekonomi negara tersebut. 

==========================================================================================================================

FREEMASON DAN PERNIAGAAN CANDU DI CHINA 

Seperkara yg disembunyikan oleh buku2 sejarah ialah emapayar Maharaja China sebenarnya dijatuhkan oleh orang2 Freemason. Manakala bahan yg digunakan utk menjatuhkan China tersebut adalah candu, sejenis dadah mentah. 

Mengapa Freemason memilih candu? Ia mmg bahaya tapi byk kegunaaannya khususnya utk menguasai jiwa org lain. Candu ialah satu bahan yg dimakan dgn cara menyedut asapnya menggunakan straw, sisha atau apa2 saja yg berbentuk panjang dan tirus. 

Seseorang yg menghisap candu berkecenderungan utk ketagihan yg teruk dan sering membuat penghisapnya khayal berjam-jam. 

Jika penagih candu cuba berhenti dari menghisapnya, ia akan menyebabkan kesan sampingan lain pula iaitu boleh terkena sindrom muntah2, diarrhea dan kesakitan kaki dan tangan yg berterusan.

Tugasan utk menjatuhkan empayar China pada peringkat pertama ini dilakukan oleh seorang jutawan bank berbangsa Yahudi iaitu David Sassoon.

Perniagaan paling utama David Sassoon ketika itu ialah pengeluaran candu mentah di India. Menurut Jewish Encyclopedia terbitan 1944 menyebut bahawa David telah menempatkan kesemua lapan orang anak lelakinya di China bagi menguruskan perniagaan candu. 

Menurut catatan dari Jewish Encyclopedia (1944) lagi, David hanya mengambil orang2 Freemason bekerja dengannya dan beliau akan membina Kuil Freemason di mana-mana sahaja tempat mereka bekerja. 

Penempatan Yahudi wujud di merata tempat kerana David mengambil keseluruhan ahli keluarga Yahudi bekerja dengannya. 

Di antara tahun 1830 hingga 1831, perniagaan candu yg dijalankan David di Canton, China menjadi rancak dan dianggarkan sebanyak 18,956 peti candu telah berjaya dijual. Hasil jualan bernilai jutaan pound ini telah diagihkan kepada Queen England dan kerajaan British. 

Kemudian pada 1844, David berjaya membuka pejabat candunya di China dan 1845 pula, pejabat kedua di buka di Hong Kong. 

Menyedari bahayanya ketagihan candu ini kepada rakyat, Maharaja China telah mengarahkan pegawai2nya menghentikan perniagaan candu dikalangan rakyat pada 1839. 

Pegawai pemerintah Canton yg bernama Lin Tse-hsu diarah menjalankan kempen menentang jual-beli candu didlm negara. Sebanyak 2,000 peti candu milik keluarga Sassoon berjaya dirampas dan dibuang ke sungai. 

============================================================================================================================

PERANG CANDU MELETUS 

David mendapati kempen Maharaja China ini telah menjejaskan perniagaan kotornya itu. Beliau membuat aduan kepada kerajaan British tentang masalah perniagaannya dan meminta kerajaan British mengambil tindakan sewajarnya. 

Kesannya, pada tahun itu juga British telah melancarkan peperangan dgn China di Canton. Peperangan itu telah menyebabkan tentera Maharaja China di Canton mengalami kekalahan. 

Kekalahan China ini diambil kesempatan oleh Rothschild untuk membuat perjanjian berat sebelah dgn China. Perjanjian yg ditandatangani pada 29 Ogos 1842 itu diberi nama Perjanjian Nanking. 

Perjanjian tersebut menyebut China perlu membayar semua kos perang yg ditanggung British dan membayar pampasan kerugian kepada perniagaan syarikat David Sassoon. 

David mengambil peluang ini utk memohon hak perniagaan dari Maharaja China utk menjual candu di seluruh negara China. Maharaja enggan memenuhi permintaan David ini dan satu lagi peperangan dilancarkan pada 1858 dan tamat pada 1860. 

Melalui peperangan ini, kerajaan British (melalui SHTI) berjaya memaksa China membuka pintu dagangannya kepada orang luar (bangsa asing). 

Ini bukanlah kebetulan, kesemuanya telah dirancang oleh Rothschild. 
Kita perlu ingat, antara tahun 1800 hingga 1900 ini juga, berlaku kes-kes menandatangani perjanjian-perjanjian berat sebelah di antara Sultan-Sultan Negeri Melayu dengan SHTI (Syarikat Hindia Timur Inggeris) untuk menerima residen di negeri masing-masing. 

Menurut Hermann Esser dalam bukunya The Jewish World Plague (1939), kesan dari Perang Candu kedua ini juga, keluarga Sassoon mendapat lesen emas dari kerajaan British bagi menjalankan perniagaan candu (dadah) secara sah di negara China.

Perniagaan dadah berlesen ini terus-menerus berjalan di China dan menjadi masalah besar kepada rakyat Asia keseluruhannya sehinggalah sekarang. 

============================================================================================================================

PINJAMAN BANK PERANGKAP KEPADA CHINA

Bank luar pertama yg membuka cawangan di China ialah Oriental Bank iaitu pada 1840-an di Hong Kong, Guangzhou dan Shanghai. Kemudian byk lg bank2 luar milik Rothschild dibuka sepeti HCBC Bank (1865) di Hongkong dan 1890-an seperti Deutsch-Asiatiche Bank milik Jerman, Yokohama Specie Bank milik Jepun, Banque de I'Indo-Chine milik Perancis dan Russo-Asiatic Bank milik Russia. 

Kewujudan bank-bank ini adalah perangkap besar kepada kerajaan China dan Rothschild hanya tinggal utk memastikan kerajaan besar China membuat pinjaman bagi melengkapkan perangkap tersebut. 

Kerajaan China Dinasti Qing mula membuat pinjaman setelah mereka dikalahkan dalam peperangan dgn kuasa besar iaitu Perang Candu 1 dan 2, dan Perang Sino-French. 

Kekalahan di tangan Britain dan Perancis dlm ketiga2 perang tersebut menyebabkan Maharaja melancarkan program pemodenan ketenteraan secara besar-besaran, 

Lantaran itu, sebuah jabatan khas utk melaksanakan pemodenan tersebut ditubuhkan pada 1861 dan diberi nama Zongli Yamen. 

Dua orang dipertanggungjawab utk menguruskan jabatan ini iaitu Putera Gong dan Li Zong Zhang. Jabatan ini juga buat pertama kalinya akan berurusan dgn org2 asing dan memecah tradisi kerajaan China selama ini yg tidak membuat sebarang hubungan antarabangsa dgn kuasa besar. 

Langkah yg dibuat oleh Jabatan Zongli Yamen ialah membawa masuk penasihat2 asing, jurutera2 asing ke dalam China, mengimport teknologi2 perang dan mengurusakan beberapa pinjaman luar negara. 

Antara penasihat luar yg dibawa masuk ialah Francois Leonce Verny dan Prosper Marie Giquel, kedua-duanya dari Perancis. 

Projek besar kerajaan China ini (yang bakal jatuh pada 1911) menelan kos yg sgt besar. Pada 1864, pinjaman sebanyak 100,000 dollar telah dbuat kerajaan China dan pinjaman lain terus-menerus dibuat sebanyak 15 kali sehingga 1893. 

Menurut Lim Seung Hwang, antara tempoh tersebut juga tiada peperangan besar dgn kuasa besar yg berlaku tetapi pinjaman yg byk kali dibuat kemungkinan bertujuan menampung kos menghadapi pemberontakan dalaman yg berlaku di dalam negara China sendiri iaitu Pemberontakan Dungan dan Pemberontakan Dun Wenxiu. 

============================================================================================================================

SIAPAKAH LI KA SHING??

Li Ka Shing merupakan agen kepada Rothschild di China yang telah lama berkhidmat kepada Illuminati.. dia merupakan ahli perniagaan yang paling kaya dan berpengaruh di Asia..keluarganya juga mempunyai kepentingan perniagaan yang merangkumi pelbagai industri di lebih daripada 90 negara dan hartanya dianggarkan melebihi 35 billion Dollar..Lee Kuan Yew dari Singapore juga merupakan salah satu cabang daripada keluarga Li ini..maka tidak hairan lah mengapa Singapore merupakan sekutu kuat Israel laknatullah.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers