Kerusi ahli majlis PBT untuk Amanah di Selangor

Kerusi ahli majlis PBT untuk Amanah di Selangor
Ia selepas mengambil kira parti Amanah mempunyai ADUN dan ahli parlimen di Selangor.

Kerajaan Selangor sedang mempertimbangkan untuk memperuntukkan kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) kepada wakil Parti Amanah Negara (Amanah).

EXCO kerajaan Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata demikian ketika mengulas desakan Pemuda Amanah Selangor supaya parti itu diberi tempat dalam PBT memandangkan mereka mempunyai ADUN dan ahli parlimen di negeri itu.

“Perkara ini memang dalam proses rundingan sebab ahli majlis yang ada sekarang akan habis perkhidmatan hujung tahun ini. Ini memang dalam perkiraan kerajaan negeri sebab ada dua wakil Amanah dalam negeri Selangor,” katanya ketika selepas pelancaran program sukarelawan PKR di Hotel Empire pada malam Isnin.

Mengulas lanjut, ADUN Seri Setia itu berkata beliau menyerahkan sepenuhnya kepada kepimpinan kerajaan negeri untuk membuat penelitian secara mendalam sebelum keputusan dibuat secara muktamad.

“Kita tahu bila Amanah ditubuhkan mereka menganggotai kerajaan di Selangor. Maknanya kita tahu kita kena tengok pembahagian kerusi ahli majlis. Ia bukan perkara luar biasa jadi kita akan bincang dengan elok,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers