Jangan salah Pakatan Harapan, jika parti berpecah – Amanah

Jangan salah Pakatan Harapan, jika parti berpecah – Amanah
Parti Pembangkang tidak seharusnya menunding jari kepada parti
lain sekiranya menghadapi masalah dalaman parti.

Parti pembangkang tidak sepatutnyanya menyalahkan penubuhan Pakatan Harapan sebagai punca pergolakan dan perpecahan di kalangan mereka.

Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah),Salahuddin Ayub berkata, sikap menunding jari kepada pihak lain tanpa muhasabah diri, satu perbuatan yang terkebelakang.

Kenyataan itu dikatakan merujuk kepada Pas yang tidak bersama Pakatan Harapan.

Dia meminta supaya parti itu memberi fokus kepada isu yang lebih besar yang berlaku dalam negara, bukannya menyalahkan pihak lain apabila ia berpecah.

“Semua parti-parti pembangkang tidak terkecuali Amanah hendaklah sentiasa melakukan koreksi diri dan fokus kepada agenda besar yang menjadi harapan rakyat sekarang ini.

“Ini adalah keperluan yang mendesak ketika ini daripada sibuk menuding jari kononnya orang lainlah yang membawa angkara perpecahan dan masalah kepada parti sendiri,” katanya dalam kenyatan pada Ahad.

Katanya, pintu rundingan bagi Amanah sentiasa terbuka luas kepada semua parti pembangkang di negara ini bagi membincangkang kepentingan rakyat dan negara.

” Amanah sebagai pemain baharu dipersada politik tanah air akan sentiasa melakukan koreksi diri untuk memperkukuhkan peranan kami dalam Pakatan Harapan.

“Janganlah kita leka menyalahkan orang lain dan tidak mekakukan apa-apa sumbangan untuk sama-sama melaksanakan agenda besar Pakatan Harapan yang menjadi aspirasi rakyat ini,” katanya.

Sebelum ini, Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata, Pas tidak mungkin berkerjasama dengan Amanah yang didakwa giat menarik ahli dan merampas bangunan milik parti itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers