Khalid Samad tidak layak kritik Hadi

Khalid Samad tidak layak kritik Hadi
Pandangan Khalid Samad terhadap kerjasama GHB dan Pas
dianggap tidak layak kerana beliau tidak memegang
sebarang jawatan penting dalam parti itu

Pas tidak memerlukan pandangan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad berhubung cadangan pembentukan kerjasamanya dengan Pakatan 2.0.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, selain tidak layak dia juga tidak mempunyai sebarang jawatan tertinggi dalam GHB.

“Siapa dia untuk minta Presiden berubah? Apa jawatan dia dalam GHB (Gerakan Harapan Baru)?” soalnya ketika ditemui selepas sidang media Kongres Rakyat di Shah Alam, pada Sabtu.

Takiyuddin yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu berkata, meskipun rundingan dan perbincangan diadakan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, namun perbincangan untuk bekerjasama dalam Pakatan 2.0 masuh belum diadakan.

“Kita anggap Pakatan 2.0 itu adalah kerjasama baharu di antara DAP, GHB, dan PKR yang memerlukan PAS.

“Kita akan bincangkan kata putus hala tuju kerjasama ini kerana PAS mempunyai agenda sendiri yang menjadi terma rujukan kita jika dipanggil berbincang,” katanya.

Terdahulu, Khalid berkata GHB boleh menerima kerjasama dengan Pas dalam Pakatan 2.0, namun dengan syarat Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengubah sikapnya yang sebelum ini membelakangkan keputusan pakatan seperti yang berlaku dalam isu Hudud.

Katanya, jika Hadi berdegil dengan sikapnya itu, beliau tidak menolak sejarah dalam PR mungkin akan berulang dalam Pakatan 2.0.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers