Najib gubal pelan induk bantu masyarakat India

Najib gubal pelan induk bantu masyarakat India
Buku pelan induk berkenaan akan diedar kepada
masyarakat India di seluruh negara sebaik pelan itu siap.

Kerajaan sedang menyiap pelan induk bagi meningkat taraf sosio ekonomi dan pembangunan menyeluruh masyarakat India di bawah Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK-11).

Bagi tujuan itu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta semua pihak termasuk parti politik, NGO dan masyarakat India memberikan pandangan dan maklum balas bagi membolehkan kerajaan menyiapkannya.

“Kita sedang gubal satu blue print (pelan induk) dalam RMK-11 bagaimana kita boleh tingkatkan pembangunan sosio ekonomi kaum India. Kita harap semua parti politik, NGO dan masyarakat India dapat menyumbangkan supaya kita boleh gubal blue print.

“Ini membolehkan kerajaan melaksanakan pembangunan berterusan untuk masyarakat India di Malaysia secara lebih inklusif,” katanya ketika berucap di majlis perasmian Mesyuarat Agung Parti Makkal Sakti Malaysia pada Ahad.

Katanya, apabila siap kelak kerajaan akan mengedarkan buku pelan induk berkenaan kepada masyarakat India di seluruh negara.

“Kita akan dokumentasikan dan mengedarkannya kepada masyarakat kaum India supaya mereka lebih memahami dasar baharu kerajaan berkenaan.

Ia bagi mengelak mereka salah faham dan termakan hasutan daripada pembangkang.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers