Astro Radio Lancar Aplikasi ‘RAKU’ Seiring Trend Terkini

Astro Radio Lancar Aplikasi ‘RAKU’ Seiring Trend Terkini


KUALA LUMPUR 19 APRIL 2015: Astro Radio melancarkan aplikasi telefon pintar yang baru yang dikenali sebagai Raku membawa maksud ‘radio aku’ platform terbaik buat penggemar muzik tempatan dan antarabangsa.

Ketua Pegawai Operasi Astro Henry Tan berkata RAKU direkabentuk untuk pendengar Malaysia kerana ia membolehkan pengguna memilih bahasa kesukaan bagi paparan antara muka dan kemudian mencipta dan mengolah stesen radio mereka sendiri.

“Terdapat lebih 1 juta lagu tempatan dan antarabangsa pelbagai genre disajikan kepada pengguna tanpa had, ia juga member kepuasannya yang tersendiri dan saya yakin ia memberi satu suntikan baru bagi penggemar muzik,” katanya di majlis siding media RAKU di Damansara baru-baru ini.

Dalam pada itu, RAKU terdapat 2 versi iaitu versi percuma dan versi premium, hanya premium sahaja para pengguna boleh mencipta radio jenamanya sendiri dan memilih lagu kesukaan mereka.

“Saya sangat teruja dan gembira kerana RAKU berupaya mengukuhkan komitmen serta menyokong artis dan grup kumpulan tempatan agar kerjaya nyanyian mereka mendapat perhatian dan dipandang tinggi menerusi aplikasi ini,” ujarnya.

Selain mendengar muzik kegemaran pengguna, RAKU juga menyediakan akses untuk menikmati lebih daripada 20 stesen buah radio dan podcast secara langsung.

Aplikasi ini juga turut mendapat sokongan penuh daripada syarikat rakaman, serta syarikat telekomunikasi terkemuka negara DIGi selaku rakan iklan premier.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers