Asmidar ke Paris jayakan Minggu Kebudayaan Malaysia

Asmidar ke Paris jayakan Minggu Kebudayaan Malaysia


KUALA LUMPUR: Juara Vokal Bukan Sekadar Rupa anjuran Tv3, Asmidar akan terbang ke Paris esok bagi menjayakan Minggu Kebudayaan Malaysia di sana. 

Persembahan Asmidar sehingga 16 April ini turut akan diiringi Orkestra Tradisional Malaysia. 

Ia turut mendapat sokongan Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia.

Selain itu, istana Budaya, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian negara, dewan bandaraya Kuala Lumpur dan Kraftangan turut memberi sokongan padu kepada acara itu.

"Saya dijangka membuat persembahan sekitar empat kelima hari. Sepanjang tempoh itu saya akan menyanyikan lagu tradisional untuk mempromosikan kebudayaan kita di mata luar.

"Lagu Cindai dendangan Datuk Siti Nurhaliza juga akan saya nyanyikan. Saya juga akan menggayakan busana rekaan pereka fesyen Salikin Sidek di sana," katanya.

Selesai komitmen di sana, Asmidar turut mengambil kesempatan untuk meneruskan kembaranya secara solo buat pertama kali. "Saya tengah berkira kira untuk menjejaki beberapa lokasi menarik di Eropah antaranya Belgium dan Belanda," katanya.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/46726

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers