Nana Mahazan keluarkan buku Life's A Na.. Na.. Na..

Nana Mahazan keluarkan buku Life's A Na.. Na.. Na.. Oleh Zaidi Mohamad

zaidim@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Bintang Akademi Fantasia musim pertama, Nana Mahazan baru saja melancarkan buku istimewa nukilannya diberi judul Life's A Na.. Na.. Na.. pada 31 Januari lalu di Souka, Subang.

Buku berkenaan yang ditulis beliau sendiri sejak Mac tahun lalu mengenai perkongsian serta pengalaman beliau dari hati ke hati untuk peminat mengenai fasa beliau melalui pengalaman bergelar isteri kepada Raqeem Brian dan ibu kepada dua anak, Althea (4) serta Aaqib (setahun 2 bulan).

Buku dengan 108 helai muka surat itu dijual pada harga RM19.90. Ia dicetak My Global Ideas dan buat sementara waktu, ia dijual di melalui dalam talian termasuk di laman sosial, Instagram miliknya di @nanamahazan. Cetakan pertama dicetak sebanyak 1000 naskhah.

"Selama ini ramai yang selalu bertanyakan bagaimana saya berpantang, melalui fasa hamil, bagaimana nak kurus selepas melahirkan anak dan macam-macam lagi persoalan mengenai ilmu keibuan, jadi kenapa tidak saya merangkumkan saja dalam sebuah penulisan.

"Maka terhasillah projek buku ini. Bahasa yang saya guna dalam buku ini juga senang difahami. Tak ada bunga-bunga... macam cakap seharian. Ia lebih dekat dengan siapa saja yang membacanya.

"Bahkan ada yang sudah membeli serta membacanya mengakui apa yang ditulis seolah-olah saya membebel di tepi telinga mereka," katanya sambil memberitahu projek buku ini tertunda kerana kesibukannya meneruskan rutin sebagai anak seni selain tanggungjawab di rumah.

Tambah Nana lagi yang masih aktif di dalam dunia seni biarpun sibuk menguruskan tanggungjawab sebagai ibu serta isteri, tujuan buku ini dihasilkan bukan berpaksikan keuntungan semata-mata.

"Ia lebih kepada memberi sedikit input serta pengalaman saya kepada mereka yang bakal bergelar isteri serta ibu. Malah saya juga akan salurkan sebahagian kutipan jualan buku ini kepada badan memerlukan. Jadi sambil membeli, kita sama-sama beramal.

"Ia satu kepuasan kepada saya kerana dapat memberi manfaat dan berkongsi apa yang ada dengan yang lain," katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers